Ingezonden persbericht


Orange behaalt op alle fronten als enige de 100%-score

Consumentenbond: kwaliteit mobiele netwerken ontlopen elkaar niet

Den Haag, 30 januari 2004 - De Consumentenbond heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar het netwerk van Orange de hoogst mogelijke score gegeven. In hun onderzoek scoorde Orange 100 procent op zowel het daadwerkelijk verbinding maken (het zogenaamde 'call set up'), als op het behouden van de connectie. Dit betekent dat elke test call die de Consumentenbond deed, lukte en pas verbroken werd als er handmatig werd opgehangen. Een betere score dan dit is niet mogelijk. Orange was de enige die op het laatste onderdeel deze score haalde. Ook bleek dat je met het Orange-netwerk als een van de snelsten je verbinding tot stand brengt.

Orange heeft de laatste jaren meer dan een kwart miljoen euro geïnvesteerd in o.a. de kwaliteit en uitbouw van het netwerk en de klantenservice.

David Holliday, CEO van Orange Nederland: "Ook al is het voor Orange niet meer dan vanzelfsprekend dat je als telecomprovider er alles aan doet om de kwaliteit van het netwerk voor je klanten op een hoog niveau te houden, toch is een uitkomst zoals deze een bevestiging dat je het als bedrijf goed doet. De betrouwbaarheid van ons netwerk en de klantgerichte benadering slaan aan in Nederland. Daarom kiezen steeds meer Nederlanders voor Orange. En daar zijn we zeer trots op."