KPN NV

|                                                      |Datum                   |
|                                                      |30 januari 2004         |
|                                                      |                        |
|KPN:                                                  |                        |
|Klantengroei door breedband en mobiel                 |                        |
|                                                      |Nummer                  |
|                                                      |004p                    |
|                                                      |                        |
|                                                      |                        |
De mobiele divisie van KPN heeft over het jaar 2003 ruim 1,2 miljoen nieuwe klanten weten te trekken. Bij E-Plus in Duitsland kwamen er 937.000 klanten bij, in Nederland bij KPN Mobiel 171.000. BASE in België bereikte een aantal van 114.000 nieuwe klanten, waarvan alleen in het laatste kwartaal al 90.000 werden bijgeschreven. Met ruim 8,2 miljoen klanten in Duitsland, 5,2 miljoen in Nederland en 1,25 miljoen in België eindigde KPN het jaar met circa 14,7 miljoen mobiele klanten.

Eind 2003 bedroeg het aantal i-mode klanten 870.000. De grens van 1 miljoen i-mode klanten zal in februari worden gepasseerd. Het klantenaantal heeft zich sinds eind september bijna verdubbeld.

Ad Scheepbouwer, voorzitter van de Raad van Bestuur van KPN, toont zich tevreden over deze ontwikkeling:"Als je als eerste in Europa een geheel nieuw product introduceert op het gebied van mobiele datadiensten en daar in ongeveer twee jaar tijd één miljoen klanten weet te halen, dan had ik daar op voorhand voor getekend".

Bij de divisie vast groeide het aantal ADSL-klanten in 2003 van 310.000 tot 746.000. De groei in mobiel en in breedband zal zich ook in 2004 verder voortzetten.


Noot voor de redactie (

KPN NV