Ingezonden persbericht
Persbericht
Stichting Kennisnet verbetert e-mailafhandeling met Trinicom
Wilp, 30 januari 2004 - Stichting Kennisnet, de internetorganisatie van en
voor het Nederlandse onderwijs, heeft voor het verbeteren van de kwaliteit en
snelheid van e-mailafhandeling gekozen voor de interactieve e-service oplossing
van Trinicom. Elke week bezoeken minimaal 600.000 leerlingen, leerkrachten,
ouders, schoolleiders en ICT-coördinatoren de site van Kennisnet. De omvangrijke
stroom e-mail die hieruit voortvloeit moet in goede banen geleid worden en
dat was voor Kennisnet reden om op zoek te gaan naar een e-mail response
management systeem. Vanwege de mogelijkheden tot uitbreiding richting web selfservice
en ondersteuning van de telefonische agenten heeft Kennisnet bewust voor
Trinicom gekozen.
Kennisnet werd eind 2001 opgericht door de onderwijsorganisaties. De
stichting stimuleert het gebruik van internet in het onderwijs voor educatieve
doeleinden en heeft daarmee nadrukkelijk een publieke taak. Op www.kennisnet.nl wordt
dagelijks actueel lesmateriaal en onderwijsinformatie aangeboden voor
leerkrachten, leerlingen, ICT-coördinatoren en schoolleiders in basis-, voortgezet-
en beroepsonderwijs. Met meer dan 7 miljoen pageviews en minimaal 600.000
bezoekers per week wordt de site van Kennisnet steeds beter bezocht.
Maar het grote aantal bezoekers leidt ook tot een toenemende stroom aan
e-mails. Frank Schijven, servicedesk coördinator bij Kennisnet: "Wij hechten grote
waarde aan de kwaliteit van de afhandeling van onze klantcontacten. In die
contacten neemt e-mail een steeds belangrijkere plaats in en daarom zijn we op
zoek gegaan naar een systeem dat de snelheid, kwaliteit en eenduidigheid van het
afhandelen van e-mail kan verbeteren. Daarnaast vonden we het van belang dat
het systeem voorziet in duidelijke rapportages over de kwaliteit van de
afhandeling en over de in de e-mail aan de orde gekomen materie. Zodoende leren we
continu van de interactie met onze klanten en kunnen we adequaat inspelen op de
vragen die bij hen leven.
E-mailmanagement heeft op dit moment de eerste prioriteit, maar we zullen het
systeem ook gaan inzetten voor web selfservice en het ondersteunen van onze
telefonische agenten. Ik ben ervan overtuigd dat we met het eService Center van
Trinicom het juiste groeipad ingeslagen zijn."
Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: "Stichting Kennisnet laat zien dat
het kiezen voor een deeloplossing vandaag de dag geen serieuze optie meer is.
Organisaties hebben behoefte aan een geïntegreerde oplossing voor
e-mailmanagement, selfservice en agent support met een centrale kennisbank als basis. Die
kennisbank kan worden gebruikt voor alle contactkanalen: e-mail, internet en
telefoon. Daarmee zorg je ervoor dat je via elk kanaal snel het juiste antwoord
op een vraag kan geven en is de uniformiteit van het antwoord gegarandeerd. Ook
de beheerkosten vallen door het delen van de kennis over de kanalen een stuk
lager uit, een economisch voordeel dat vanzelfsprekend veel organisaties
aanspreekt."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60
E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Kasteel De Lathmer in
Wilp, en specialist op het gebied van internet selfservice, e-mailmanagement en
agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie
en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center. Deze op
internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op
het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de
belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale
kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal
inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het
verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen
van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van
geïntegreerde e-service software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en
buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, BelCompany,
Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie:
www.trinicom.nl.
---
Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: prinflux@cs.com