Ingezonden persbericht


Persbericht

Stichting Kennisnet verbetert e-mailafhandeling met Trinicom

Wilp, 30 januari 2004 - Stichting Kennisnet, de internetorganisatie van en voor het Nederlandse onderwijs, heeft voor het verbeteren van de kwaliteit en snelheid van e-mailafhandeling gekozen voor de interactieve e-service oplossing van Trinicom. Elke week bezoeken minimaal 600.000 leerlingen, leerkrachten, ouders, schoolleiders en ICT-coördinatoren de site van Kennisnet. De omvangrijke stroom e-mail die hieruit voortvloeit moet in goede banen geleid worden en dat was voor Kennisnet reden om op zoek te gaan naar een e-mail response management systeem. Vanwege de mogelijkheden tot uitbreiding richting web selfservice en ondersteuning van de telefonische agenten heeft Kennisnet bewust voor Trinicom gekozen.

Kennisnet werd eind 2001 opgericht door de onderwijsorganisaties. De stichting stimuleert het gebruik van internet in het onderwijs voor educatieve doeleinden en heeft daarmee nadrukkelijk een publieke taak. Op www.kennisnet.nl wordt dagelijks actueel lesmateriaal en onderwijsinformatie aangeboden voor leerkrachten, leerlingen, ICT-coördinatoren en schoolleiders in basis-, voortgezet- en beroepsonderwijs. Met meer dan 7 miljoen pageviews en minimaal 600.000 bezoekers per week wordt de site van Kennisnet steeds beter bezocht.

Maar het grote aantal bezoekers leidt ook tot een toenemende stroom aan e-mails. Frank Schijven, servicedesk coördinator bij Kennisnet: "Wij hechten grote waarde aan de kwaliteit van de afhandeling van onze klantcontacten. In die contacten neemt e-mail een steeds belangrijkere plaats in en daarom zijn we op zoek gegaan naar een systeem dat de snelheid, kwaliteit en eenduidigheid van het afhandelen van e-mail kan verbeteren. Daarnaast vonden we het van belang dat het systeem voorziet in duidelijke rapportages over de kwaliteit van de afhandeling en over de in de e-mail aan de orde gekomen materie. Zodoende leren we continu van de interactie met onze klanten en kunnen we adequaat inspelen op de vragen die bij hen leven.
E-mailmanagement heeft op dit moment de eerste prioriteit, maar we zullen het systeem ook gaan inzetten voor web selfservice en het ondersteunen van onze telefonische agenten. Ik ben ervan overtuigd dat we met het eService Center van Trinicom het juiste groeipad ingeslagen zijn."

Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: "Stichting Kennisnet laat zien dat het kiezen voor een deeloplossing vandaag de dag geen serieuze optie meer is. Organisaties hebben behoefte aan een geïntegreerde oplossing voor e-mailmanagement, selfservice en agent support met een centrale kennisbank als basis. Die kennisbank kan worden gebruikt voor alle contactkanalen: e-mail, internet en telefoon. Daarmee zorg je ervoor dat je via elk kanaal snel het juiste antwoord op een vraag kan geven en is de uniformiteit van het antwoord gegarandeerd. Ook de beheerkosten vallen door het delen van de kennis over de kanalen een stuk lager uit, een economisch voordeel dat vanzelfsprekend veel organisaties aanspreekt."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van internet selfservice, e-mailmanagement en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde e-service software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, BelCompany, Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: prinflux@cs.com