Ingezonden persbericht

Nederlandse assistentie bij introductie 112 in Turkije

EQ Telecom en TNO Management Consultants tekenen overeenkomst omtrent implementatie 112 in Turkije

DEN HAAG, 20040130 -- Op dinsdag 13 januari werd op het kantoor van Senter Internationaal feestelijk het contract ter waarde van een half miljoen Euro ondertekend voor de introductie van het alarmnummer 112 in Turkije. Voor dit project zal de kennis van TNO Management Consultants over geïntegreerde meldkamers, procesmanagement en veranderingsprocessen worden gekoppeld aan de kennis van EQ Telecom over telecom infrastructuur en de introductie van 112 in Nederland.


Met dit project verstevigt EQ Telecom haar positie in de kennis rondom telecom infrastructuren alsmede haar positie in Turkije. Voor TNO Management Consultants betekent het een versteviging van hun positie op het gebied van de maatschappelijke veiligheid. In het project zal eerst worden bezien of Turkse wetgeving moet worden aangepast vanwege Europese regelgeving aangaande 112. Vervolgens zal een analyse van de telecominfrastructuur en de organisatorische infrastructuur worden gemaakt. De processen worden samen met de hulpverleningsdiensten in kaart gebracht. Intensief zal vooral worden samengewerkt met de Turkse politie. Tot het project hoort ook het met workshops voorbereiden op en uitvoeren van een pilot (hoogstwaarschijnlijk in Ankara), het leveren van een masterplan (inclusief blauwdruk en roll out plan) voor de landelijke implementatie en het geven van adviezen ten aanzien van de bewustwordings-campagne. In het project wordt ook kennis ingebracht door andere Nederlandse partners zoals het Ministerie van Binnenlandse Zaken, ITO en wellicht KPN. Het project zal doorlopen tot eind 2005.




Ingezonden persbericht