Ingezonden persbericht


NetScreen verruimt strategie naar middensegment

Nieuwe programma's en producten versterken positie in snelgroeiend marktsegment

Guildford, 3 februari 2004 - NetScreen Technologies, Inc. (Nasdaq: NSCN) introduceert een initiatief dat zich richt op de markt voor middelgrote bedrijven. Dit initiatief, gebaseerd op NetScreens succes bij grote bedrijven en service providers, omvat nieuwe channel-programma's, branding-activiteiten en producten die inspelen op de behoeften van deze doelgroep. Marktonderzoek geeft aan dat het middensegment - bedrijven met 100 tot 1.000 medewerkers - de komende jaren enorm snel zal groeien. "Beveiliging blijft een prioriteit van middelgrote ondernemingen en de uitgaven op dit vlak zullen jaarlijks gemiddeld met 33 procent toenemen", zegt Anil Miglani, analist bij AMI-partners, dat gespecialiseerd is in onderzoek in het middensegment. "Zo'n tweederde van deze bedrijven geeft aan dat zij hun oplossingen via het kanaal willen aanschaffen. Het is dus noodzakelijk dat leveranciers dit segment benaderen met gerichte producten en met een complete channel-strategie en -programma's."

Nieuw channel-programma en branding
NetScreen introduceert een channel-programma met opleidingen, training en tools waarmee partners de verkooppotentie van de midmarket kunnen benutten. De nieuwe verkoop- en technische trainingen zijn ontwikkeld om kanaalpartners te ondersteunen bij het invullen van de behoeften van bedrijven, die in veel gevallen geen eigen technische expertise hebben. Zij hebben partners nodig voor de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van beveiligingsoplossingen. Het nieuwe aanbod biedt partners online verkooptrainingstrajecten, certificering voor salesprofessionals en een technische-opleidingsmodule voor NetScreen Certified Security Associate-engineers (NCSA) in het middensegment. Het nieuwe kanaalaanbod, de tools en andere middelen om de zakelijke potentie van deze markt te benutten, zijn toegankelijk via een nieuw Medium Business Center op de partnerwebsite van NetScreen. Verder is NetScreen een wereldwijde advertentiecampagne gestart in diverse IT- en andere relevante publicaties ter ondersteuning van de verkoop- en marketingactiviteiten van channel-partners.

Nieuwe producten
NetScreen introduceert een nieuwe serie instapproducten met specifieke functionaliteit voor de beveiligings- en prijs/prestatie-eisen van middelgrote bedrijven. De Baseline-versies van de NetScreen 25-, 50-, 204-, 208- en 500-producten verbreden het productaanbod en bieden kanaalpartners ruime mogelijkheden om kosteneffectieve oplossingen voor de midmarket samen te stellen. De Baseline-producten zijn uitgerust met een stateful firewall, IPSec Virtual Private Network (VPN), bescherming tegen denial of service, beheerfunctionaliteit en High- Availability-opties voor hogere betrouwbaarheid. Andere uitbreidingen zijn setup-wizards en templates voor snelle implementatie; hierdoor is er bij de installatie nauwelijks technische kennis nodig en wordt de installatietijd aanzienlijk verminderd. Naast de Baseline-producten speelt ook de nieuwe NetScreen-5GT Extended maximaal in op de behoeften van middelgrote bedrijven. Deze oplossing biedt krachtige beveiligingsfunctionaliteit, flexibiliteit en eenvoudige installatie die vergelijkbaar zijn met de Baseline-producten. Aangezien een groeipadvoorziening belangrijk is voor het middensegment, zijn de entry-level Baseline- producten eenvoudig uit te breiden. Door de aanschaf van een software key zijn alle extra opties en de volledige netwerkfunctionaliteit van de betreffende producten te verkrijgen.

"Het verheugt me zeer dat NetScreen zijn focus op het zakelijk middensegment vergroot," zegt Hans Doornbosch, General Manager van Pinewood, een channel-partner van NetScreen, dat zich richt op medium- en high end ondernemingen. "De features en flexibiliteit van de nieuwe oplossingen helpen ons voldoen aan de behoeften van meer klanten uit het middensegment en services rendabeler te leveren. Het is prettig als een fabrikant begrijpt hoe zaken gedaan wordt met deze markt en ons daarin ondersteunt met op maat ontwikkelde programma's en tools."

"Samen met onze channel-partners hebben we in de markt voor grote ondernemingen, carriers en ook al bij sommige middelgrote bedrijven een goede reputatie opgebouwd", zegt David Flynn, Vice-President Marketing van NetScreen. "De channel-partners stimuleren het gebruik van onze oplossingen steeds meer in de midmarket. Daarom zijn we ervan overtuigd dat de wereldwijde branding-campagne en alle onderdelen van dit nieuwe initiatief kunnen helpen om onze betrokkenheid en het succes van onze kanaalpartners in dit marktsegment te vergroten."

De nieuwe Baseline-versies van de NetScreen 25-, 50-, 203-, 208- en 500-appliances maken gebruik van NetScreenOS versie 5.0 en zijn per direct beschikbaar.

###

NetScreen Technologies
NetScreen Technologies, Inc. is toonaangevend ontwikkelaar van netwerkbeveiligings- en toegangsoplossingen voor bedrijven en carriers wereldwijd. De doelgerichte appliances en systemen van NetScreen bieden diverse beschermingslagen op netwerk- en applicatieniveau. NetScreen-oplossingen komen tegemoet aan de veiligheids-, prestatie- en total cost of ownership-doelstellingen van klanten. NetScreen is gevestigd in Sunnyvale (Californië, VS) en in Europa in Guildford in het Verenigd Koninkrijk. Voor meer informatie over de producten van NetScreen in Europa: www.netscreen.com of via +44 (0) 8700 75 00 00.