Ingezonden persbericht

Persbericht

Clearblue Valentijns Onderzoek:
Nederlandse moeders: Ideale vader vooral gezond, geld en uiterlijk onbelangrijk

3 februari 2004 - Wat maakt de partner tot een ideale vader? Volgens één op de vier Nederlandse moeders speelt gezondheid een grote rol (24%). Opmerkelijk is dat geen enkele vrouw salaris als belangrijke kwaliteit ziet. Hetzelfde geldt voor het uiterlijk van de vader (0,4%). Ook opleidingsniveau is van ondergeschikt belang: voor minder dan 5% van de Nederlandse vrouwen bepaalt dit het ideale karakter van de vader. Dit blijkt uit het Valentijns Onderzoek van Clearblue naar (on)zekerheden in het leven van de vrouw. Het merk kwam recentelijk in het nieuws met de nieuwe digitale zwangerschapstest. In het onderzoek zijn 1.500 vrouwen tussen 18 en 40 jaar in zes Europese landen ondervraagd. Gevraagd naar favoriete BN-vaders, staat Robert ten Brink bovenaan, gevolgd door Marco Borsato en Antonie Kamerling.

Opvallende verschillen
Opmerkelijk zijn de verschillen tussen de Europese vrouwen. Waar 24% van de Nederlandse vrouwen gezondheid van groot belang vindt voor de vader van haar kind, denkt de rest van vrouwelijk Europa daar anders over. Van de Duitse vrouwen noemt 18% gezondheid de belangrijkste eigenschap van de ideale vader, van de Franse moeders één op de acht (12%) en van de Zweedse moeders één op de twintig (5%). De Engelse vrouwen scoren met 4% ook laag.

Handen uit de mouwen ten opzichte van alles wat met het vaderschap te maken heeft, is voor 70% van de Nederlandse vrouwen belangrijk. Opmerkelijk is dat Nederland hiermee onder het gemiddelde van 82% scoort, zelfs het laagste ten opzichte van de andere landen. Bijna alle Engelse moeders ervaren deze mentaliteit als doorslaggevend (91%), op de voet gevolgd door de Zweedse (88%), Noorse (87%) en Franse vrouwen (81%). Ook Duitsland scoort met 73% onder het gemiddelde van 82%.

Over het Clearblue onderzoek
Clearblue doet voortdurend onderzoek naar de houding van vrouwen ten opzichte van belangrijke beslissingen in hun leven op het gebied van zwangerschap en vruchtbaarheid, en naar trends en ontwikkelingen hierin.

In het onderzoek zijn 1.500 vrouwen tussen 18 en 40 jaar uit Nederland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Noorwegen, Duitsland en Zweden ondervraagd. De mening van vrouwen over onderwerpen zoals gezinsplanning, carrière, familie, vrienden en relaties heeft in het onderzoek een centrale plaats.

Met voortdurend onderzoek wil Clearblue inzicht krijgen in wat vrouwen beweegt en welke veranderingen en trends hierin zichtbaar zijn. De resultaten gebruikt de organisatie vervolgens om haar producten en diensten verder te ontwikkelen. Zo is eerder bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar de behoefte aan zekerheid bij vrouwen wanneer ze denken zwanger te zijn. Hierop is de ontwikkeling van de recent geïntroduceerde Clearblue Digitale Zwangerschapstest gebaseerd. Deze test is bedoeld om de interpretatie van de resultaten van de test te vereenvoudigen en onzekerheid weg te nemen. Omdat de onderzoeksuitkomsten van het laatste onderzoek een helder en interessant inzicht geven in de maatschappelijke ontwikkelingen en trends in de belevingswereld van vrouwen maakt Clearblue deze resultaten ook openbaar. Het volledige onderzoeksrapport is te vinden op (klik op bestanden): http://www.online-pr.nl/customer_frame.asp?customer_id=24

Over Clearblue
Clearblue producten worden geproduceerd door Unipath Ltd.

Unipath, met haar hoofdkantoor in Bedford, UK, produceert een uitgebreid assortiment gezondheidsmiddelen op het gebied van thuisdiagnostica voor vrouwen. Daarnaast ontwikkelt Unipath een serie specialistische, hoogwaardige, snelle en professionele diagnostische testen onder de merknaam Clearview voor huisartsen en specialisten.

Unipath is onderdeel van de Inverness Medical Innovations Group in Waltham, Massachusetts, heeft ruim 500 medewerkers wereldwijd en heeft vestigingen in Groot-Britannië, de VS, Zweden en Duitsland. De producten van Unipath worden wereldwijd in meer dan 80 landen verkocht.

Voor meer informatie over de producten van Clearblue, bezoek www.clearblue.info/nl

##


Ingezonden persbericht