PERSBERICHT - 2004-02-04

Samenwerkingsovereenkomst marketing en promotie naar Holland

Campagne voor meer reizigers naar Schiphol

Amsterdam Airport Schiphol wil het aantal vluchten vanuit Azië en Noord-Amerika naar de luchthaven verhogen en het aantal (zakelijke) reizigers naar Nederland laten stijgen. Daarom hebben het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen en Amsterdam Airport Schiphol een samenwerkingsovereenkomst getekend.

Dit om de bundeling van krachten te intensiveren op het gebied van PR- en Marketing-activiteiten. Alle partijen willen Schiphol nog meer als toegangspoort naar Europa promoten.
Gert-Jan de Graaff, Senior Director Marketing, voegt hier aan toe: NBTC fungeert voor Amsterdam Airport Schiphol als de ogen en oren in de regio en is daardoor een prima partner. Vooral in de voor Schiphol belangrijke intercontinentale markten verandert de luchtvaart constant in hoog tempo. Daarnaast geldt zeker voor het Verre Oosten dat kennis van de taal en cultuur noodzakelijk is; NBTC voorziet ook in die behoefte.

Noord-Amerika
NBTC heeft voor Amsterdam Airport Schiphol een signaalfunctie. Op de Noord-Amerikaanse markt houden we de ontwikkelingen ten aanzien van het reisgedrag van consumenten nauwlettend in de gaten, aldus Conrad van Tiggelen, directeur Noord-Amerika van NBTC in New York. Verder zijn de activiteiten gericht op een pro-actieve media-aanpak.

NBTC organiseert onder andere persreizen naar Nederland en stuurt perspublicaties uit. Daarnaast gaan we samen met Amsterdam Airport Schiphol en het vervoer op Amerika de lijn Cincinnati - Amsterdam promoten, aldus Van Tiggelen.

Azië
In Azië zal Amsterdam Airport Schiphol de reguliere marketing-activiteiten voortzetten in de regio. Bovendien zijn in het contract met Amsterdam Airport Schiphol en NBTC Azië ook PR en Marketing Representation opgenomen.

Directeur Azië Arjan van Well: NBTC zal in de regio lokale PR-taken voor Schiphol uitvoeren en de luchthaven vertegenwoordigen bij de luchtvaartmaatschappijen in China, Japan, Taiwan, Zuid Korea en Hong Kong. Sommige van de luchtvaartmaatschappijen vliegen al op Schiphol en zullen we ondersteunen met marketingactiviteiten. Wanneer we gezamenlijk Nederland als reisdoel op de kaart zetten, zal dat resulteren in meer bestemmingen of verbindingen naar Schiphol, maar zal dat tevens betekenen dat meer zakelijke reizigers en/of toeristen in Nederland zullen verblijven.