PERSBERICHT - 2004-02-04
Samenwerkingsovereenkomst marketing en promotie naar Holland
Campagne voor meer reizigers naar Schiphol
Amsterdam Airport Schiphol wil het aantal vluchten vanuit Azië en
Noord-Amerika naar de luchthaven verhogen en het aantal (zakelijke)
reizigers naar Nederland laten stijgen. Daarom hebben het Nederlands
Bureau voor Toerisme & Congressen en Amsterdam Airport Schiphol een
samenwerkingsovereenkomst getekend.
Dit om de bundeling van krachten te intensiveren op het gebied van PR-
en Marketing-activiteiten. Alle partijen willen Schiphol nog meer als
toegangspoort naar Europa promoten.
Gert-Jan de Graaff, Senior Director Marketing, voegt hier aan toe:
NBTC fungeert voor Amsterdam Airport Schiphol als de ogen en oren in
de regio en is daardoor een prima partner. Vooral in de voor Schiphol
belangrijke intercontinentale markten verandert de luchtvaart constant
in hoog tempo. Daarnaast geldt zeker voor het Verre Oosten dat kennis
van de taal en cultuur noodzakelijk is; NBTC voorziet ook in die
behoefte.
Noord-Amerika
NBTC heeft voor Amsterdam Airport Schiphol een signaalfunctie. Op de
Noord-Amerikaanse markt houden we de ontwikkelingen ten aanzien van
het reisgedrag van consumenten nauwlettend in de gaten, aldus Conrad
van Tiggelen, directeur Noord-Amerika van NBTC in New York. Verder
zijn de activiteiten gericht op een pro-actieve media-aanpak.
NBTC organiseert onder andere persreizen naar Nederland en stuurt
perspublicaties uit. Daarnaast gaan we samen met Amsterdam Airport
Schiphol en het vervoer op Amerika de lijn Cincinnati - Amsterdam
promoten, aldus Van Tiggelen.
Azië
In Azië zal Amsterdam Airport Schiphol de reguliere
marketing-activiteiten voortzetten in de regio. Bovendien zijn in het
contract met Amsterdam Airport Schiphol en NBTC Azië ook PR en
Marketing Representation opgenomen.
Directeur Azië Arjan van Well: NBTC zal in de regio lokale PR-taken
voor Schiphol uitvoeren en de luchthaven vertegenwoordigen bij de
luchtvaartmaatschappijen in China, Japan, Taiwan, Zuid Korea en Hong
Kong. Sommige van de luchtvaartmaatschappijen vliegen al op Schiphol
en zullen we ondersteunen met marketingactiviteiten. Wanneer we
gezamenlijk Nederland als reisdoel op de kaart zetten, zal dat
resulteren in meer bestemmingen of verbindingen naar Schiphol, maar
zal dat tevens betekenen dat meer zakelijke reizigers en/of toeristen
in Nederland zullen verblijven.