Ingezonden persbericht
Persbericht
Europese bedrijven verspillen miljoenen aan aanpak van problemen applicatieperformance
BT neemt baanbrekend initiatief voor waarborging totale ICT-performance
Amsterdam, 4 februari 2004 - De grootste tweeduizend bedrijven van Europa
verspillen jaarlijks drie miljoen manuren aan de aanpak van problemen met
applicatieperformance. De kosten daarvan staan gelijk aan ongeveer een kwart
miljard euro. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van BT¹. Nu bedrijven
steeds afhankelijker worden van de efficiency van hun bedrijfsapplicaties,
baart het zorgen dat 25 procent van de ondervraagde IT-directeuren en
-managers niet precies weten op welke manieren hun organisatie van het
bedrijfsnetwerk gebruik maakt.
Het onderzoek werd uitgevoerd door Coleman Parkes Research, een
toonaangevend B2B-marktonderzoeksbureau. Uit het onderzoek kwamen de
belangrijkste oorzaken naar boven voor het gebrek aan oplossend vermogen
binnen ICT-organisaties als het gaat om applicatie-performance. Meer dan 60
procent van de geënquêteerden noemt een tekort aan middelen - geld, mensen
en tijd -, 11 procent komt vaardigheden en expertise tekort, de resterende
27 procent ziet zelfs niet de noodzaak tot het aanpakken van
performanceproblemen.
"In de mondiale markt van vandaag zijn de vestigingen en klanten van
bedrijven vaak verspreid over de hele wereld", aldus Andy Green, CEO van BT
Global Services. "Een succesvolle bedrijfsvoering hangt af van een foutloze
ondersteuning van die mondiale markt door ICT. Ons onderzoek² wijst uit dat
Europese bedrijven heel veel tijd en geld verspillen in hun pogingen
problemen met applicatie-performance op te lossen. Dit bedrag stijgt nog
verder als de impact van slechte applicatieperformance op de
bedrijfsproductiviteit meegerekend wordt. Gartner schat dat een slechte
performance van een applicatie een organisatie gemiddeld USD 100.000 per uur
kost³. Slechte performance kan dus van grote invloed zijn op de winstmarge
en middelen benutten die ook ingezet hadden kunnen worden bij het benutten
van nieuwe kansen in de markt. Organisaties hebben meer begrip nodig van de
relatie tussen applicaties en hun infrastructuur."
"BT Applications Assured Infrastructure, de nieuwe service die we vandaag
aankondigen, ondersteunt de ICT-strategie van BT en combineert kennis en
ervaring in het leveren van bedrijfsnetwerken en hosting met het leveren van
professionele ICT- diensten. De AAI-methodologie van BT heeft als
maatwerkdienst al diverse organisaties aan een performance- en
efficiencyverbetering geholpen. Het doet me dan ook deugd dat ik AAI nu als
standaarddienst kan aanbieden aan bedrijven overal ter wereld."
Het initiatief helpt organisaties meer van de complexe interactie binnen hun
infrastructuur te begrijpen en onder de knie te krijgen - van desktop tot
datacentre. Hiermee is het mogelijk te garanderen dat ICT-performance
precies aansluit op zakelijke eisen en bedrijfsprocessen, wat operationele
efficiencyverbetering betekent. BT Applications Assured Infrastructure is
beschikbaar als een gestandaardiseerde verzameling van beheerde diensten en
brengt tevens een scala aan geavanceerde vaardigheden en technologieën
binnen bereik van ieder bedrijf. Voorheen waren deze vaardigheden en
technologieën alleen specifiek op aanvraag van klanten leverbaar.
De visie en aanpak van BT worden onderschreven door diverse toonaangevende
leveranciers4.
Over BT
BT Global Services richt zich op ICT-dienstverlening en telecommunicatie
voor de grootzakelijke markt. BT biedt een wereldwijd geharmoniseerd
portfolio van diensten op het gebied van applicatiehosting- en beheer,
bandbreedte, broadcasting, data-VPN's, internet, voice en consulting.
Daarnaast verzorgt BT oplossingen op het gebied van e-business, e-CRM,
mobility, desktopbeheer, security en connectivity. BT beschikt
internationaal over tientallen datacenters en levert wereldwijd
netwerktransport. BT Nederland is sinds 1989 actief en is onderdeel van BT
Global Services.
Over Coleman Parkes Research
Coleman Parkes is een actiegericht marktonderzoeksbureau van hoge kwaliteit,
met specialisatie in de business-to-business-markt. De oprichters hebben elk
meer dan 20 jaar ervaring in marktonderzoek en willen hun klanten voorzien
van waardevolle, doelgerichte research en analyse die concurrentievoordeel
brengt en de inzet is van bedrijfstransformatie. Het bedrijf doet voor IT-,
service- en productleveranciers onderzoek in alle sectoren van het
bedrijfsleven, waaronder de financiële sector, retail, overheid, zakelijke
dienstverlening en industrie. Coleman Parkes Research biedt een uitgebreide
dienstverlening op maat en ontwikkelt daartoe het project dat past bij de
bedrijfsmatige doelen van zijn klanten. Altijd staat het ontlokken van
discussie, met als gevolg echte bedrijfstransformatie, voorop.
####
Noten voor de redactie:
1. Het onderzoek bestond uit een enquête onder IT-directeuren en -managers
van een aselecte groep van bedrijven met meer dan duizend medewerkers die
behoren tot de 200 grootste van de Verenigd Koninkrijk, Frankrijk,
Duitsland, de Benelux, Spanje en Scandinavië.
2. Zie voor meer details over BT's AAI het aparte persbericht: ' BT gaat
totale ICT-performance garanderen'.
3. Afkomstig uit het rapport "Lack of software engineering discipline can
haunt you", T. Lanowtiz, 16 september 2003
4. Voor meer informatie over deze softwareleveranciers, zie: Customer
Testimonials van Cisco Systems, Oracle en IBM:
http://www.edelmannederland.nl/cgi-bin/persnew/pdoc_dlv.pl?PR1085
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Marlies Roest
PR manager BT Nederland
Tel: 020 203 8898
mailto:marlies.roest@bt.com
Diana Budding
Edelman
Tel: 023 554 2030
mailto:nl@edelman.com
Voor meer informatie kunt u terecht op de website van BT:
http://www.bt.com/globalservices
Eerder verschenen persberichten kunt u vinden op:
http://www.btglobalservices.com/nl/pressrelease