Ingezonden persbericht


Persbericht

Europese bedrijven verspillen miljoenen aan aanpak van problemen applicatieperformance

BT neemt baanbrekend initiatief voor waarborging totale ICT-performance

Amsterdam, 4 februari 2004 - De grootste tweeduizend bedrijven van Europa verspillen jaarlijks drie miljoen manuren aan de aanpak van problemen met applicatieperformance. De kosten daarvan staan gelijk aan ongeveer een kwart miljard euro. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van BT¹. Nu bedrijven steeds afhankelijker worden van de efficiency van hun bedrijfsapplicaties, baart het zorgen dat 25 procent van de ondervraagde IT-directeuren en -managers niet precies weten op welke manieren hun organisatie van het bedrijfsnetwerk gebruik maakt.

Het onderzoek werd uitgevoerd door Coleman Parkes Research, een toonaangevend B2B-marktonderzoeksbureau. Uit het onderzoek kwamen de belangrijkste oorzaken naar boven voor het gebrek aan oplossend vermogen binnen ICT-organisaties als het gaat om applicatie-performance. Meer dan 60 procent van de geënquêteerden noemt een tekort aan middelen - geld, mensen en tijd -, 11 procent komt vaardigheden en expertise tekort, de resterende 27 procent ziet zelfs niet de noodzaak tot het aanpakken van performanceproblemen.

"In de mondiale markt van vandaag zijn de vestigingen en klanten van bedrijven vaak verspreid over de hele wereld", aldus Andy Green, CEO van BT Global Services. "Een succesvolle bedrijfsvoering hangt af van een foutloze ondersteuning van die mondiale markt door ICT. Ons onderzoek² wijst uit dat Europese bedrijven heel veel tijd en geld verspillen in hun pogingen problemen met applicatie-performance op te lossen. Dit bedrag stijgt nog verder als de impact van slechte applicatieperformance op de bedrijfsproductiviteit meegerekend wordt. Gartner schat dat een slechte performance van een applicatie een organisatie gemiddeld USD 100.000 per uur kost³. Slechte performance kan dus van grote invloed zijn op de winstmarge en middelen benutten die ook ingezet hadden kunnen worden bij het benutten van nieuwe kansen in de markt. Organisaties hebben meer begrip nodig van de relatie tussen applicaties en hun infrastructuur."

"BT Applications Assured Infrastructure, de nieuwe service die we vandaag aankondigen, ondersteunt de ICT-strategie van BT en combineert kennis en ervaring in het leveren van bedrijfsnetwerken en hosting met het leveren van professionele ICT- diensten. De AAI-methodologie van BT heeft als maatwerkdienst al diverse organisaties aan een performance- en efficiencyverbetering geholpen. Het doet me dan ook deugd dat ik AAI nu als standaarddienst kan aanbieden aan bedrijven overal ter wereld."

Het initiatief helpt organisaties meer van de complexe interactie binnen hun infrastructuur te begrijpen en onder de knie te krijgen - van desktop tot datacentre. Hiermee is het mogelijk te garanderen dat ICT-performance precies aansluit op zakelijke eisen en bedrijfsprocessen, wat operationele efficiencyverbetering betekent. BT Applications Assured Infrastructure is beschikbaar als een gestandaardiseerde verzameling van beheerde diensten en brengt tevens een scala aan geavanceerde vaardigheden en technologieën binnen bereik van ieder bedrijf. Voorheen waren deze vaardigheden en technologieën alleen specifiek op aanvraag van klanten leverbaar. De visie en aanpak van BT worden onderschreven door diverse toonaangevende leveranciers4.

Over BT
BT Global Services richt zich op ICT-dienstverlening en telecommunicatie voor de grootzakelijke markt. BT biedt een wereldwijd geharmoniseerd portfolio van diensten op het gebied van applicatiehosting- en beheer, bandbreedte, broadcasting, data-VPN's, internet, voice en consulting. Daarnaast verzorgt BT oplossingen op het gebied van e-business, e-CRM, mobility, desktopbeheer, security en connectivity. BT beschikt internationaal over tientallen datacenters en levert wereldwijd netwerktransport. BT Nederland is sinds 1989 actief en is onderdeel van BT Global Services.

Over Coleman Parkes Research
Coleman Parkes is een actiegericht marktonderzoeksbureau van hoge kwaliteit, met specialisatie in de business-to-business-markt. De oprichters hebben elk meer dan 20 jaar ervaring in marktonderzoek en willen hun klanten voorzien van waardevolle, doelgerichte research en analyse die concurrentievoordeel brengt en de inzet is van bedrijfstransformatie. Het bedrijf doet voor IT-, service- en productleveranciers onderzoek in alle sectoren van het bedrijfsleven, waaronder de financiële sector, retail, overheid, zakelijke dienstverlening en industrie. Coleman Parkes Research biedt een uitgebreide dienstverlening op maat en ontwikkelt daartoe het project dat past bij de bedrijfsmatige doelen van zijn klanten. Altijd staat het ontlokken van discussie, met als gevolg echte bedrijfstransformatie, voorop.

####

Noten voor de redactie:


1. Het onderzoek bestond uit een enquête onder IT-directeuren en -managers van een aselecte groep van bedrijven met meer dan duizend medewerkers die behoren tot de 200 grootste van de Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, de Benelux, Spanje en Scandinavië.

2. Zie voor meer details over BT's AAI het aparte persbericht: ' BT gaat totale ICT-performance garanderen'.

3. Afkomstig uit het rapport "Lack of software engineering discipline can haunt you", T. Lanowtiz, 16 september 2003

4. Voor meer informatie over deze softwareleveranciers, zie: Customer Testimonials van Cisco Systems, Oracle en IBM:
http://www.edelmannederland.nl/cgi-bin/persnew/pdoc_dlv.pl?PR1085

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marlies Roest
PR manager BT Nederland
Tel: 020 203 8898
mailto:marlies.roest@bt.com

Diana Budding
Edelman
Tel: 023 554 2030
mailto:nl@edelman.com

Voor meer informatie kunt u terecht op de website van BT: http://www.bt.com/globalservices

Eerder verschenen persberichten kunt u vinden op:
http://www.btglobalservices.com/nl/pressrelease