In gesprek met kinderen
De methodiek van de Kindertelefoon
In deze publicaite van A. de Beyn staat de manier waarop medewerkers
van de Kindertelefoon een gesprek met een kind voeren centraal. Zij
nemen kinderen en hun mening serieus en passen hun houding en rol aan.
Het boek bevat een gespreksmodel alsmede technieken en strategieën om
het kind te helpen het doel van het gesprek te verwezenlijken.
Hoe zorg je ervoor dat een kind zich op zijn gemak voelt? Hoe krijg je
samen de situatie van het kind in beeld? Hoe help je het kind te
verwoorden wat hij met het gesprek wil? Met behulp van voorbeelden
wordt verduidelijkt hoe je tijdens elke fase van het gesprek het kind
en zijn verhaal serieus kunt nemen. Dit boek is interessant voor
iedereen die gesprekken voert met kinderen: werkers in het onderwijs,
de gezondheidszorg, de jeugdhulpverlening, de jeugdbescherming en de
jeugdzorg.
* Kijk voor meer informatie over deze publicatie op de site van het
NIZW: www.nizw.nl
* Kijk voor meer informatie over de Kindertelefoon op:
www.kindertelefoon.nl
---
---
Laatst gewijzigd: 04-02-2004
Nationaal Actieplan Seksueel Misbruik Kinderen