Postbank

Gratis internetbankieren met mijn postbank.nl

Amsterdam, 3 februari 2004 - Particuliere klanten van de Postbank kunnen vanaf vandaag direct, eenvoudig en gratis bankieren via Mijn Postbank.nl. Twee weken geleden is de vernieuwde website van de Postbank 'live' gegaan. Vanaf vandaag is ook de beveiligde omgeving van de site volledig vernieuwd. Met Mijn Postbank.nl hebben klanten overal ter wereld, 24 uur per dag veilig en direct toegang tot de girorekening(en) met actueel saldo, spaarrekeningen en beleggingsfondsen van de Postbank.

Mijn Postbank.nl geeft een overzicht van bankzaken (betalen, sparen, beleggen en effectenordering) op één persoonlijke webpagina. Met een eigen toegangscode kan de klant inloggen binnen deze persoonlijke omgeving. Periodieke betalingen kunnen vooruit vastgelegd worden en de klant heeft een compleet overzicht van alle af- en bijschrijvingen tot een jaar terug. Mijn Postbank.nl is 24 uur per dag, overal ter wereld beschikbaar en bovendien gratis. Mijn Postbank.nl is een samenvoeging van Internet Bankieren en Girotel.

Nieuw Tan via SMS
De Postbank past diverse bewezen methoden en technieken toe om gegevens en transacties optimaal te beveiligen. Om overschrijvingen naar Giro- en bankrekeningen van anderen te beveiligen heeft de klant persoonlijke TAN-codes nodig. De klant kan ervoor kiezen om deze TAN-codes via de traditionele lijst te ontvangen. Nieuw is de mogelijkheid om de TAN-code via een gratis SMS bericht op de eigen mobiele telefoon te ontvangen om de beveiliging te optimaliseren. Ter controle krijgt de klant, naast de TAN code, ook het totaalbedrag van de overschrijvingen gemeld.

Over Postbank
Met ruim 7,5 miljoen rekeninghouders is Postbank een van de grootste particuliere banken in Nederland. Postbank biedt haar klanten een compleet assortiment van bancaire diensten zoals betalen en sparen, maar ook lenen, beleggen, verzekeren en hypotheken.

De Postbank onderscheidt zich door de toegankelijkheid en betrouwbaarheid van haar diensterlening. De klant bepaalt zelf welke manier van dienstverlening het beste past bij de persoonlijke situatie. Dat kan bijvoorbeeld via telefoon of internet, of via een persoonlijk hypotheekadvies aan huis. Op deze manier wil de Postbank klanten zelf invulling laten geven aan financiële ambities. Meer informatie is te vinden via www.postbank.nl


---