AutoRai

11-2-2004

Sterke start Ford met Focus C-MAX

Ford start het nieuwe jaar sterk met een nummer één verkooppositie in Nederland. Met een verkoop van 7922 personenauto´s en een marktaandeel van 11,32 procent vestigde Ford Nederland zich in de eerste maand van 2004 aan de kop van de verkoopranglijst.

Evenals voor Ford Nederland begon het nieuwe jaar ook voor Ford Europa succesvol, met een totaal marktaandeel van 9,2 procent, een stijging van 0,2 procent t.o.v. januari vorig jaar. Het marktaandeel personenauto´s was 9,3 procent.

Een grote bijdrage aan dit aandeel werd geleverd door de laatste toevoeging aan het Ford modellenpalet, de Focus C-MAX. Hiervan werden er in heel Europa de vorige maand ca. 12.000 verkocht. In Nederland behaalde de in november vorig jaar geïntroduceerde MAV een marktaandeel van 1,53 procent met een verkoopaantal van 1071 auto´s. Dit maakt de Focus C-MAX de op één na best verkopende auto in het midi-MPV-segment, een veelbelovende start dus voor deze debutant in dit populaire segment.

De Ford Focus blijft het meest verkochte Ford-model, met een marktaandeel van 3,0 procent in Europa en 3,79 procent in eigen land.

In de bedrijfsautomarkt heeft Ford zijn sterke positie bij de middelzware bedrijfsauto´s verder uitgebouwd. Het Europese marktaandeel kwam in januari tot 9 procent, t.o.v. 7,7 procent in 2003. In Nederland behaalde Ford bedrijfsauto´s een marktaandeel van 11,25 procent.

René Roggen, algemeen directeur Ford Nederland licht toe: "We zijn zeer tevreden over het behaalde resultaat. Onze succesvolle inruilcampagne evenals de positieve verkopen van de Focus C-MAX hebben bijgedragen aan een gezonde orderportefeuille. Dankzij de inzet van onze dealerorganisatie heeft dit geresulteerd in een zeer positieve start van het jaar."