WEBADS INTERACTIVE
WebAds stopt verkoop pop-up's
WebAds Interactive Advertising B.V. stopt, vanaf 31 maart 2004, met
het verkopen en plaatsen van pop-up's voor commerciële doeleinden op
haar netwerk. WebAds beheert een advertentienetwerk van meer dan
zeventig websites waaronder die van De Telegraaf en Sanoma
Uitgevers.
Naar aanleiding van commentaar van website bezoekers en diverse
nieuwsberichten over de irritatie die pop-up's teweeg brengen, heeft
WebAds besloten een onderzoek in te stellen naar de houding van de
Nederlandse internetbevolking ten opzichte van pop-up's. Dit onderzoek
is in december 2003 uitgevoerd door NFO Trendbox. Uit dit onderzoek
blijkt dat bezoekers websites vermijden als ze weten dat daar pop-up's
getoond worden. Bovendien worden pop-up's door 91% van de
ondervraagden als vervelend of als heel erg vervelend ervaren.
'Wij merken dat veel bezoekers van de sites in ons netwerk gebruik
maken van pop-up killers en verwachten dat dit nog verder zal
toenemen. Bovendien is duidelijk dat de bezoeker pop-up advertenties
als irritant ervaren. Om het internet als een kwalitatief hoogwaardig
medium te behouden, is het belangrijk dat we deze stap zetten', aldus
Tjeerd Kooij, Managing Partner van WebAds. 'Door het beter reguleren
van advertentieruimtes en advertentievormen blijft het internet voor
de bezoeker, en dus ook voor de uitgever en adverteerder,
een kwalitatief hoogwaardig communicatiemedium'.
WebAds biedt een aantal alternatieve advertentievormen zoals de
Rectangle en de ScreenAd.
'Wij willen adverteerders alleen het allerbeste bieden. De Telegraaf
portal is een hoogwaardig advertentiemedium en dat houden wij graag
zo. Pop-up's passen daar niet meer bij. De beslissing om niet langer
deze advertentievorm te plaatsen, sluit dan ook goed aan bij onze
uitgangspunten. Als alternatief bieden wij binnenkort op de meeste
pagina's Large Rectangles, minstens zo effectief en veel minder
irritant voor de bezoeker', aldus Marcel Udo, Project Manager Internet
bij De Telegraaf.
Over WebAds
WebAds Interactive Advertising B.V. is een Nederlands
advertentienetwerk dat zich primair richt op het plaatsen van
advertenties op internet. Inmiddels heeft WebAds een netwerk van meer
dan zeventig websites waarmee meer dan zeven miljoen mensen bereikt
worden. Dankzij de beproefde formule van kennis, techniek en een breed
netwerk van goed bezochte sites, heeft WebAds dé tools in handen om
online reclamedoelstellingen te realiseren.
Sinds 1997 heeft WebAds een groot aantal websites aan zich gebonden
zoals IEX.nl, Telegraaf.nl, Vrouwonline en ZDnet. WebAds werkt ook
voor grote mediabureaus als Mdigital, OMD en Kobalt en adverteerders
als Beiersdorf, Heineken en Microsoft.
12 feb 04 11:05