WEBADS INTERACTIVE

WebAds stopt verkoop pop-up's

WebAds Interactive Advertising B.V. stopt, vanaf 31 maart 2004, met het verkopen en plaatsen van pop-up's voor commerciële doeleinden op haar netwerk. WebAds beheert een advertentienetwerk van meer dan zeventig websites waaronder die van De Telegraaf en Sanoma Uitgevers.

Naar aanleiding van commentaar van website bezoekers en diverse nieuwsberichten over de irritatie die pop-up's teweeg brengen, heeft WebAds besloten een onderzoek in te stellen naar de houding van de Nederlandse internetbevolking ten opzichte van pop-up's. Dit onderzoek is in december 2003 uitgevoerd door NFO Trendbox. Uit dit onderzoek blijkt dat bezoekers websites vermijden als ze weten dat daar pop-up's getoond worden. Bovendien worden pop-up's door 91% van de ondervraagden als vervelend of als heel erg vervelend ervaren.

'Wij merken dat veel bezoekers van de sites in ons netwerk gebruik maken van pop-up killers en verwachten dat dit nog verder zal toenemen. Bovendien is duidelijk dat de bezoeker pop-up advertenties als irritant ervaren. Om het internet als een kwalitatief hoogwaardig medium te behouden, is het belangrijk dat we deze stap zetten', aldus Tjeerd Kooij, Managing Partner van WebAds. 'Door het beter reguleren van advertentieruimtes en advertentievormen blijft het internet voor de bezoeker, en dus ook voor de uitgever en adverteerder, een kwalitatief hoogwaardig communicatiemedium'. WebAds biedt een aantal alternatieve advertentievormen zoals de Rectangle en de ScreenAd.

'Wij willen adverteerders alleen het allerbeste bieden. De Telegraaf portal is een hoogwaardig advertentiemedium en dat houden wij graag zo. Pop-up's passen daar niet meer bij. De beslissing om niet langer deze advertentievorm te plaatsen, sluit dan ook goed aan bij onze uitgangspunten. Als alternatief bieden wij binnenkort op de meeste pagina's Large Rectangles, minstens zo effectief en veel minder irritant voor de bezoeker', aldus Marcel Udo, Project Manager Internet bij De Telegraaf.

Over WebAds
WebAds Interactive Advertising B.V. is een Nederlands advertentienetwerk dat zich primair richt op het plaatsen van advertenties op internet. Inmiddels heeft WebAds een netwerk van meer dan zeventig websites waarmee meer dan zeven miljoen mensen bereikt worden. Dankzij de beproefde formule van kennis, techniek en een breed netwerk van goed bezochte sites, heeft WebAds dé tools in handen om online reclamedoelstellingen te realiseren.
Sinds 1997 heeft WebAds een groot aantal websites aan zich gebonden zoals IEX.nl, Telegraaf.nl, Vrouwonline en ZDnet. WebAds werkt ook voor grote mediabureaus als Mdigital, OMD en Kobalt en adverteerders als Beiersdorf, Heineken en Microsoft.

12 feb 04 11:05