Ingezonden persbericht


Microsoft CRM in Nederland beschikbaar

Eerste implementaties bij Nederlandse klanten

Schiphol-Rijk, 12 februari 2004 - Kleine en middelgrote organisaties zien zich in toenemende mate gesteld voor dezelfde uitdagingen als grote ondernemingen wat betreft klantenbeheer en het opbouwen en onderhouden van een heldere contacthistorie met klanten en partners. De bestaande oplossingen zijn voor deze bedrijven meestal echter geen optie, gezien de kosten en de complexiteit ervan. Microsoft Business Solutions heeft een CRM-oplossing ontwikkeld die specifiek is ontworpen om te voorzien in de behoeften van kleine en middelgrote organisaties. De Nederlandstalige versie van deze customer relationship management-oplossing, Microsoft CRM 1.2, is nu beschikbaar op de Nederlandse markt, via de verschillende resellers en Microsoft Business Solutions Partners. Inmiddels zijn ook de eerste implementaties van Microsoft CRM bij Nederlandse organisaties een feit.

Microsoft CRM is een krachtige en gebruikersvriendelijke oplossing voor het opbouwen van een blijvende en winstgevende relatie met klanten. Met Microsoft CRM krijgen middelgrote bedrijven tegen lagere kosten nu de beschikking over technologie en services die tot nu toe waren voorbehouden aan grote ondernemingen met omvangrijke IT-budgetten. Microsoft CRM is eenvoudig te gebruiken, in te zetten en te onderhouden als ook in staat mee te groeien met het bedrijf. Kleinere bedrijven die gebruik willen maken van Microsoft CRM, kunnen de oplossing inzetten in combinatie met Microsoft Small Business Server. Microsoft CRM is ook geschikt voor afdelingen en divisies van grote organisaties.

LogicaCMG: Microsoft CRM in combinatie met Genesys In Nederland wordt Microsoft CRM door diverse Microsoft-partners geïmplementeerd, onder andere door launchpartner LogicaCMG. LogicaCMG biedt een oplossing die bestaat uit Microsoft CRM en het product Gplus Adapter for Microsoft CRM van Genesys Telecommunications Laboratories. Via deze oplossing kan de krachtige CRM-functionaliteit van het Microsoft-product naadloos gecombineerd worden met de geavanceerde mogelijkheden van de platformonafhankelijke callcenteroplossingen van Genesys.

Organisaties kunnen met behulp van de gecombineerde oplossing van Microsoft, LogicaCMG en Genesys hun communicatie en samenwerking met partners, klanten en medewerkers optimaliseren, wat in een lagere total cost of ownership en hogere klanttevredenheid resulteert dan bij aparte oplossingen. Deze oplossing is bij uitstek geschikt voor kleine en middelgrote organisaties, met name voor hun helpdesk- , verkoop-, telesales- en serviceafdelingen.

Logica CMG is voor zowel Microsoft als Genesys een prefered integratiepartner voor alle CRM en callcenter gerelateerde zaken.

Pensioendesk
Een van de eerste organisaties die Microsoft CRM operationeel in gebruik heeft, is Pensioendesk Nederland B.V., het grootste landelijke netwerk van pensioenadviesbureaus in Nederland. De organisatie bestaat ruim 10 jaar en heeft het hoofdkantoor in Baarn. Naast het leveren van fiscaal-juridische en marketingondersteuning is een van de belangrijkste hulpmiddelen die Pensioendesk gebruikt bij het ondersteunen van haar leden, het leveren van leads. Het verkrijgen, distribueren en het beoordelen van de kwaliteit van deze leads was tot nu een complexe taak die veel tijd en geld in beslag nam. Deze kwaliteit is echter voor veel pensioenkantoren bepalend voor de vraag of Pensioendesk de toegevoegde waarde biedt die zij nodig hebben.

Om beter inzicht te krijgen in deze kwaliteit besloot Pensioendesk om Microsoft CRM te implementeren. Deze implementatie, die door Microsoft Business Solutions Partner ComputerPlan werd uitgevoerd, levert Pensioendesk tal van nieuwe mogelijkheden op, waaronder nauwe integratie met Microsoft Outlook-functionaliteit en mogelijkheden voor het segmenteren van deelnemers, externe relaties en leads, uitgebreide selectiemogelijkheden en een workflowmanager die zorgt voor vast omlijnde procedures met betrekking tot de verwerking van leads.

Volgens Edgar Dauvillier, Marktmanager van Pensioendesk Nederland B.V., zijn de eerste ervaringen met de Microsoft CRM-oplossing positief: "De integratie met Microsoft Outlook, het workflowsysteem en de toegankelijkheid via het web maakt het voor onze medewerkers aanzienlijk gemakkelijker om de leads die bij ons binnenkomen goed te beoordelen en verder af te handelen. Daarnaast hebben we nu een helder inzicht in alle lopende contacten en kunnen we gemakkelijk mailings verzenden naar de juiste doelgroepen. Bovendien zorgt de integratie met Microsoft Windows Small Business Server voor een kosteneffectieve oplossing."

Meer informatie over Microsoft Business Solutions CRM is te vinden op www.microsoft.nl/crm.

Microsoft Business Solutions
Microsoft Business Solutions, een divisie van Microsoft, biedt een reeks geïntegreerde end-to-end businessapplicaties en -diensten. Deze oplossingen zijn speciaal ontwikkeld om kleine, middelgrote en grote bedrijven te verbinden met klanten, medewerkers, partners en leveranciers. De applicaties van Microsoft Business Solutions optimaliseren zakelijke processen voor customer relationship management, financiën, analyse, human resources management, e-commerce, productie en retail management. De oplossingen bieden complete inzichten die de basis leggen voor zakelijk succes.