Unilever NV

Unilever plaatst vitaliteit in hart van nieuwe missie

Rotterdam, 12 februari.- Nu het laatste jaar van de Weg naar Groei is aangebroken, heeft Unilever haar nieuwe missie voor de jaren na 2004 bekendgemaakt. "Unilever's mission is to add vitality to life. We meet everyday needs for nutrition, hygiene and personal care with brands that help people feel good, look good and get more out of life." Bestuursvoorzitter Antony Burgmans: "Unilever zal blijven werken volgens de principes die zij al jaren hanteert met als doel waardecreatie voor alle belanghebbenden en zij ontwikkelt zich voortdurend om nieuwe uitdagingen aan te kunnen gaan. We zijn ervan overtuigd dat een grotere duidelijkheid over waar we voor staan ons een beter uitgangspunt biedt voor succes in de komende jaren." Unilever zal zichzelf en haar activiteiten sterker maken door zich te richten op het toevoegen van vitaliteit aan het leven. Zij komt daarbij tegemoet aan de wensen van consumenten op het gebied van:
- een gezonde leefwijze;

- tijd, die steeds kostbaarder wordt;

- meer variatie, kwaliteit, smaak, geur en genieten. Veel gewone zaken in de wereld - de ouder wordende bevolking, verstedelijking, voeding en gezondheid - bieden ons nieuwe mogelijkheden op creatieve en zinvolle wijze te voorzien in de behoeften van de consument. Burgmans: "Unilever bevindt zich in een unieke positie; zij begrijpt het verband tussen voeding, hygiëne en persoonlijke verzorging met je goed voelen, er goed uitzien en meer van het leven genieten. Wij kunnen dit, dankzij onze wetenschappelijke kennis en ons inzicht in hoe consumenten overal ter wereld leven. Door dit alles te bundelen, kunnen we bijdragen aan verbetering van de kwaliteit van leven en welzijn. Met andere woorden, vitaliteit aan het leven toevoegen.

Onze Vitaliteits-missie verbindt ons met de consument als burger. Wij zullen ons blijven inzetten voor duurzame ontwikkeling op die gebieden waar we het meeste effect sorteren door middel van onze duurzaamheidsinitiatieven op het gebied van vis, landbouw en water. Wij blijven onze plek in de samenleving innemen als verantwoordelijk bedrijf en zullen actief deel blijven uitmaken van de gemeenschap waarvoor wij onze producten maken. Unilever heeft ook plannen aangekondigd meer gebruik te gaan maken van haar corporate merk om de ondernemingen en producten in de wereld te ondersteunen. De lokale ondernemingen zullen in 2005 de naam Unilever aannemen en gebruiken op drukwerk en andere uitingen. Deze naam zal de komende jaren ook op de productverpakkingen worden vermeld. Consumenten en andere belanghebbenden zullen daardoor Unilever en wat zij doet gemakkelijker kunnen herkennen."Het is ons doel Unilevers activiteiten en haar reputatie te versterken, zodat Unilever en haar merken nog beter worden begrepen en vertrouwd in de hele wereld", aldus Burgmans.