Loyaliteitsprogramma's nu ook beschikbaar voor mkb

Loyalty Lab en T-systems bieden E.piphany Campaign Management aan voor midden- en kleinbedrijf

Amsterdam/Vianen/Schiphol-Rijk, 9 februari 2004 - Loyalty Lab heeft een vierjarig contract gesloten met T-systems voor het gebruik van de campaign management software van E.piphany, leverancier van intelligente CRM-oplossingen. Dit betekent dat nu ook kleinere ondernemingen in Nederland toegang krijgen tot het loyaliteitsconcept dat door Loyalty Lab is ontwikkeld. Loyalty Lab is het eerste bureau in Nederland dat de E.piphany software kan aanbieden aan het MKB. Op dit moment hebben al meer dan 100 ondernemingen zich ingeschreven voor de oplossing die Loyalty Lab en T-systems bieden voor de gehele afhandeling van gestructureerde 1-op-1 communicatie met consumenten.

CASE ESSILOR

Loyalty Lab heeft op basis van de samenwerking een concept ontwikkeld voor Essilor, producent van onder andere Varilux brillenglazen, voor het opzetten en uitvoeren van een consumentenloyaliteitsprogramma in de bijzonder competitieve optiekmarkt. Met dit programma kan een zelfstandige opticien (MKB) zijn consumenten direct benaderen met marketingmiddelen die normaliter alleen een multinational ter beschikking staan. De oplossing biedt een verschuiving van het gebruik van massamediale middelen naar een kostenefficiënte 1-op-1 communicatie. Het programma bindt duizenden consumenten aan de detaillist. Loyalty Lab verzorgt het totale communicatietraject waardoor de opticien zich kan blijven concentreren op de verkoopactiviteiten.

Met E.piphany is het mogelijk de effecten van de inzet van het programma te meten en direct aan de MKB-er te rapporteren. T-systems levert de software van E.piphany in ASP vorm wat betekent dat bedrijven de software op abonnementsbasis kunnen afnemen (huren). T-systems richt voor dit concept samen met Loyalty Lab E.piphany Campaign Management in en verzorgt en onderhoudt het dataverkeer tussen het MKB-bedrijf en de centrale database. De zelfstandige ondernemer heeft op deze wijze een naadloze aansluiting tussen zijn winkelautomatisering en de software van E.piphany.

Op 19 februari aanstaande, wordt op Nyenrode een seminar gehouden over dit marketing business model en 1-op-1 marketing bij getrapte distributiesystemen. De Essilor case komt tijdens dit seminar uitgebreid aan bod. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven via telefoonnummer 020-658 6325.