Ingezonden persbericht


Nieuwe gmac internetsite voor autofinancieringsplan op maat

Meerderheid van de consumenten wenst gedetailleerde prijsinformatie over auto op internet

Breda, 19 februari 2004 - Voor een meerderheid van de consumenten is de belangrijkste vraag bij de oriëntatie op de aanschaf van een auto nog steeds: Wat kan ik besteden? In toenemende mate is internet bij dit oriëntatieproces een belangrijk onderzoeksmiddel. Met de lancering van de nieuwe website www.gmacfs.nl speelt GMAC Financial Services in op deze groeiende behoefte onder consumenten. De website biedt consumenten informatie om de financiële mogelijkheden voor de aanschaf van een auto overzichtelijk in kaart te brengen. In vijf eenvoudige stappen kan de consument zich informeren over, onder ander, de persoonlijke financiële bestedingsruimte en de financieringsmogelijkheden om uiteindelijk het meest optimale financieringsplan te bepalen.

Marc Smet, Operations Manager GMAC Benelux: De mogelijkheden om een financiering via het internet te regelen, nemen sterk toe. De nieuwe website www.gmacfs.nl van GMAC Financial Services biedt consumenten die zich oriënteren op de aanschaf van een auto overzichtelijke informatie om de financiële zaken goed op een rijtje te zetten. Op basis hiervan kan de consument het optimale financieringsplan bepalen dat het beste past bij de persoonlijke financiële situatie. Zo kan de consument een verantwoorde keuze maken.

In het recente onderzoek Cars Online 2003 van Cap Gemini Ernst & Young wordt het toenemende belang van internet bij de oriëntatie op de aanschaf van een auto onderschreven. Het jaarlijkse onderzoek onder, onder andere, consumenten laat zien dat het internet een steeds belangrijker onderzoeksmiddel wordt in het oriëntatieproces. Zo zou 53% van de consumenten graag een kostencalculator op de website aantreffen.

-Einde bericht-