Ingezonden persbericht


SeeBeyond biedt IBM-klanten voordelige upgrade integratiesoftware

Directe en snelle naadloze integratie met SeeBeyond ICAN 5.0-producten zonder tijdrovende integratie van integratiesoftware

Hoofddorp, 19 februari 2004 - SeeBeyond (Nasdaq: SBYN), leverancier van het eerste open integratieplatform voor de ontwikkeling en inzet van composite applications, biedt klanten van IBM de mogelijkheid hun IBM-integratieproducten voordelig te upgraden naar de volledig geïntegreerde SeeBeyond ICAN 5.0-suite. Veel vendors van integratiesoftware hebben hun oplossingen samengesteld op basis van overnames, resellerovereenkomsten met andere leveranciers, of door integratieproducten van verschillende business units samen te voegen. De verschillende integratieoplossingen van IBM zijn niet automatisch met elkaar geïntegreerd en de kosten en doorlooptijden van integratieprojecten zijn daardoor vaak aanzienlijk.

De prijs van het gebruik van niet-geïntegreerde integratieoplossingen is hoog en leidt tot niet herbruikbare business logic, gescheiden en geïsoleerde oplossingen voor kritische integratiefuncties, en management en technische teams die niet optimaal kunnen samenwerken. SeeBeyond wil met zijn 'Can't Wait to Integrate'-programma inspelen op organisaties die gefrustreerd zijn door de hoge kosten en vertragingen waarmee zij worden geconfronteerd bij het werken met patchwork integratieproducten. Het upgradeprogramma werd eind vorig jaar al gelanceerd voor webMethods-klanten.

Volgens het Gartner-rapport 'Client Issues for Application Integration' staan bedrijven voor de uitdaging om de kosten en de tijd voor het ontwikkelen en onderhouden van applicaties te verlagen. De belangstelling voor het hergebruik van data- en softwarecomponenten door middel van een servicegeoriënteerde architectuur en webservices neemt daarom toe. Gefragmenteerde integratie-initiatieven zijn een belangrijk obstakel voor veel organisaties bij de implementatie van nieuwe business strategieën binnen een redelijke termijn en een redelijk budget.

Met een volledig geïntegreerde toolset op basis van een coherente architectuur en herbruikbare applicatiecomponenten is het mogelijk om in korte tijd samengestelde applicaties te ontwikkelen en in te zetten. Organisaties kunnen daarmee wereldwijd systemen integreren voor bijvoorbeeld:
- Samenvoeging van operationele ICT-processen tot een business-georiënteerd proces
- Vendor managed inventory en real-time voorraadbeheer
- Een eenduidig klantbeeld over alle ICT-systemen heen
- Consistente selfservice-functionaliteiten voor klanten via verschillende contactkanalen

De integratietools van IBM werken op dit moment niet op een IBM WebSphere Application Server. Ook werken de verschillende tools niet naadloos met elkaar samen. Met SeeBeyond ICAN 5.0 is dit wel mogelijk. De ICAN-suite, die volledig geïntegreerd is en op standaarden is gebaseerd, biedt de volgende mogelijkheden binnen een servicegeoriënteerde architectuur:
- Enterprise business process management en workflow
- Applicatie-integratie

- Composite application development via een webinterface
- Business Activity Monitoring

- Data-integratie

- Ontwikkeling van portals

- ETL

- Business-to-business integratie

IBM-klanten krijgen voor hun huidige IBM-integratieproducten credits die ze kunnen inwisselen voor vergelijkbare modules van de SeeBeyond ICAN 5.0-suite. Meer informatie over de Can't Wait to Integrate-campagne voor IBM-klanten is te vinden op: www.seebeyond.com/CantWaitToIntegrateIBM

SeeBeyond
SeeBeyond (Nasdaq: SBYN) levert een zeer complete, op standaarden gebaseerde omgeving voor de snelle ontwikkeling en inzet van bedrijfsbrede oplossingen voor eindgebruikers, die zijn gebaseerd op bestaande systemen en infrastructuren. SeeBeyond heeft 14 jaar ervaring met het ontwikkelen en integreren van innovatieve software bij Global 2000-bedrijven. SeeBeyonds Integrated Composite Application Network-suite (SeeBeyond ICAN) gaat verder dan Enterprise Application Integration en helpt bedrijven hun kosten te verlagen, hun marktaandeel te vergroten en de klantenservice te verbeteren. SeeBeyond heeft wereldwijd ruim 1.850 klanten, waaronder ABB, ABN Amro, DuPont, Fujitsu, General Motors, Hewlett-Packard, Pfizer, Samsung en Sprint.

Ingezonden persbericht