De klachtenlijn: een succesnummer!
Het klachtennummer voor meldingen rond Afval en Reiniging,
Groenvoorziening en andere zaken die zich in de openbare ruimte
afspelen heeft haar cijfers van het afgelopen jaar gepresenteerd. Dat
er klachten zijn, valt niet te voorkomen. Wel is het belangrijk een
open oor te hebben voor meldingen en het euvel zo snel mogelijk te
verhelpen. 80% van de meldingen wordt binnen 7 werkdagen verholpen.
Een score om trots op te zijn.
De cijfers
In 2003 zijn er 3447 klachten geregistreerd. 30% van deze meldingen
zijn dezelfde dag nog verholpen. Nog eens 50% wordt binnen de
daaropvolgende 6 werkdagen verholpen. De laatste 20% van de klachten
blijft niet liggen. De mensen die deze melding gedaan hebben krijgen
een brief waarin uitgelegd wordt waarom de klacht niet op korte
termijn opgelost kan worden.
Waar gaan de klachten over?
De openbare ruimte is een breed gebied. De meeste klachten, 1051 om
precies te zijn, betreffen het wegdek. Dat is niet vreemd wanneer je
bedenkt dat het veen onder de Woerdense wegen niet de meest stabiele
ondergrond is. 600 meldingen betrof de plantsoenen, 544 de riolering
en 485 het huishoudelijk afval.
Soms kan er niet snel iets gedaan worden
Als het over zoveel verschillende onderwerpen kan gaan, gaat het ook
over verschillende afdelingen en mensen die de handschoen oppakken en
het een en ander verhelpen. Toch loopt dit over het algemeen soepel.
Wel is het zo dat sommige activiteiten seizoensgebonden zijn, zoals
het snoeien van struiken en bomen. Soms ook is het niet simpel op te
lossen. Er zijn dan ingrijpende maatregelen nodig, die grote kosten
met zich meebrengen en om een lange planning vragen.
Hoe dan ook wanneer u het klachtennummer belt krijgt u in zon geval
bericht terug.
Klachtenlijn (0348) 430 966
Van maandag t/m vrijdag van 8.30 12.00 uur en 13.00 16.30 uur. Voor
meldingen over afval en reiniging, openbaar groen, plantsoenen,
speelplekken en bestrating.
Gemeente Woerden