Ingezonden persbericht


Verwisselbare opslagmedia speelt een belangrijke rol bij hedendaagse digitale informatiestroom

Schiphol-Rijk (Nederland), 18 februari 2004 ­ Volgens Imation, marktleider in verwisselbare opslagmedia, is er in 2003 wereldwijd meer dan twee exabyte aan digitale gegevens gegenereerd. Met name film, muziek en korte video's dragen in belangrijke mate bij aan de snelle toename van de digitale informatiestroom.

Snelle computers en hoge snelheidsinternetverbindingen maken het voor consumenten gemakkelijk om in een korte tijd grote hoeveelheden data te distribueren. Muziek- en filmfans kopiëren daardoor enorme hoeveelheden bestanden. De voorkeur voor het opslaan en bewaren van deze gegevens hebben de CD-R's en DVD's, zoals bijvoorbeeld de nieuwste Imation DVD-R of DVD+R met een snelheid van 8X. Deze nieuwe schijfjes maken het mogelijk om 4,7 gigabyte aan informatie in de helft van de tijd op te slaan in vergelijking met de huidige generatie opslagmedia.

Imation biedt verzamelaars van audio- en videobestanden betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige opslagmedia en biedt deze media aan in verschillende kleuren en in verschillende grootten. Evenals voorgaande jaren toont Imation tijdens CeBIT de laatste ontwikkelingen op het gebied van verwisselbare opslagmedia. Bezoekers van de Imation-stand kunnen genieten van een amusementsprogramma waarbij diverse aantrekkelijke prijzen te winnen zijn. Dit naar aanleiding van Imation's sponsering van het MTV-programma, 'MTV at the Movies'.

'Neill Ewen, Marketing Communications Manager van Imation Europa, zegt hierover: "Imation's sponsoring van 'MTV at The Movies' brengt de Imation-producten in fase met de doelgroep: de volgende generatie consumenten die onze CD's en DVD's nodig heeft voor de digitale opslag van film, muziek en data.

MTV at The Movies
In MTV at The Movies worden de nieuwste films vertoond en zitten unieke interviews en beelden van achter de schermen op de filmset en van de jetset. De sponsoring van Imation omvat de beeldvullende vermelding van Imation tijdens de televisie-uitzendingen van MTV at the Movies en een online-campagne. Ook is Imation aanwezig op het MTV-festijn tijdens het bekende filmfestival in Cannes. Tijdens een pan-Europese campagne kunnen kijkers van MTV toegangskaarten winnen voor dit filmfestival. Dankzij de sponsoring komt de naam van Imation in 113 miljoen Europese huishoudens op de buis en de computer - via MTV's Europese websites.

CeBIT 2004 (18 maart tot en met 24 maart, Hannover, Duitsland) Imation is al meer dan vijftig jaar vooraanstaand leverancier van nieuwe opslagtechnologieën. Tot de productreeks die Imation biedt, behoren alle magnetische (zoals tapes en diskettes) en optische opslagmedia (alle CD-R en DVD-formaten) voor in zowel professionele als in thuisomgevingen. Imation is tijdens CeBIT 2004 te vinden in hal 21, stand B27.


---

'Beheren van gegevensstroom belangrijkste taak IT-Manager'

Schiphol-Rijk (Nederland), 18 februari 2004 ­ Volgens Imation, marktleider in verwisselbare opslagmedia, is er in 2003 wereldwijd meer dan twee exabyte aan digitale gegevens gegenereerd, oftewel de harddiskcapaciteit van ongeveer twintig miljoen computers met een gemiddelde opslagcapaciteit van honderd gigabyte.

Analisten waarschuwen voor de enorme kostenstijging, aangezien steeds meer informatie steeds sneller moet worden opgeslagen. Deskundigen schatten dat meer dan tachtig procent van alle gegevens die via internet en andere netwerken worden gegenereerd, afkomstig is van privé-gebruikers of kleine bedrijven. Analisten van het onderzoeksbureau IDC verwachten dat het aantal emails dat wordt verzonden en ontvangen, zal stijgen van 9,7 miljard in 2000 tot 35 miljard in 2005. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat telecom en e-service leveranciers hun bestaande opslagcapaciteit aanzienlijk moeten vergroten. Het veiligstellen van bedrijfskritieke gegevens zal een van de belangrijkste taken van IT-managers worden.

"De onderkenning van deze problematiek onder IT-managers is een van de belangrijkste ontwikkelingen in 2003", zegt Peter-Paul van Heesewijk, Business Development Manager Data Storage Management & Services van Imation Europa. "Voorheen werd dit gezien als een vervelend karweitje, maar tegenwoordig kan men niet meer om opslag heen, aangezien de gehele IT-infrastructuur in gevaar kan komen."

Problemen ten aanzien van opslag die IT-managers het hoofd moeten bieden, zijn migratieproblemen, ononderbroken beschikbaarheid van systemen en archiveringswetgeving.

CeBIT 2004 (18 maart tot en met 24 maart, Hannover, Duitsland) Imation toont tijdens CeBIT de laatste ontwikkelingen op het gebied van verwisselbare opslagmedia, zoals de Imation Ultrium 2-magnetische tape, die bij tweevoudige compressie een opslagcapaciteit biedt van 400 gigabyte. Magnetische tapes zijn nog steeds de efficiëntste opslagproducten. In de afgelopen jaren is de capaciteit van tape vertienvoudigd.

Imation
Imation Corporation is ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van magnetische en optische verwisselbare opslagmedia. Het brede productassortiment van Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een enkele megabyte tot honderden gigabytes. Imation is in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als de zakelijke markt. Met meer dan driehonderd patenten en dankzij de meer dan driehonderd onderzoekers en ontwikkelaars die bij Imation werkzaam zijn, weet Imation haar positie als pionier op het gebied van magnetische en optische mediatechnologieën te bestendigen.

In december 2003 had Imation wereldwijd 2800 mensen in dienst. Het hoofdkantoor van Imation bevindt zich in Oakdale, Minnesota, V.S. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk. Meer informatie is te vinden op de website www.imation.com en op de Nederlandse website www.imation.nl.

Meer informatie:
Persberichten, achtergrondinformatie en foto's zijn te vinden op www.online-pressrooms.com

PublieksWerk
Marije Verdouw
00 31 (20) 486 21 39
marije@publiekswerk.nl

Consumentenproducten:
Imation International B.V.
Mady Wiessenberg
00 31 (20) 654 21 54
mdwiessenberg@imation.com

Zakelijke producten:
Imation International B.V.
Bert Duisenberg
00 31 (20) 654 21 56
bpduisenberg@imation.com