INTERVIEW/NSS

Omzet INTERVIEW/NSS met 12% gestegen.

Amsterdam, 19 februari 2004. Marktonderzoeksbureau INTERVIEW/NSS heeft in 2003 de omzet autonoom met 12% zien stijgen naar een niveau van 15,8 miljoen euro. Het operationeel resultaat steeg naar euro 1,5 miljoen. INTERVIEW/NSS realiseerde deze stijging ondanks het feit dat de bestedingen aan marktonderzoeksdiensten in het jaar 2003 zijn gedaald.

Volgens algemeen directeur Carlo Stokx is het succes voor een belangrijk deel het gevolg van de nauwe samenwerking met het moederbedrijf SNT. 'Waar de meeste bureaus gekozen hebben voor een horizontale integratie met buitenlandse marktonderzoeksbureaus volgt INTERVIEW/NSS juist een strategie van verticale integratie. De analytische deskundigheid van INTERVIEW/NSS levert in combinatie met de operationele ervaring, technologische kennis en infrastructuur van SNT een succesformule op waar zowel SNT als INTERVIEW/NSS van profiteren.'

De samenwerking tussen SNT en INTERVIEW/NSS is erop gericht opdrachtgevers te helpen langdurige en rendabele relaties op te bouwen met hun klanten. Door middel van onderzoeksapplicaties worden klantgedrag, klantvoorkeuren en klanttevredenheid in kaart gebracht. De uitkomsten kunnen aanleiding zijn de opdrachtgever te adviseren het dienstenaanbod aan te passen of pro-actief in te spelen op trends. Analyse van de gespreksgegevens leidt ook tot een gerichtere, kostenefficiëntere inzet van communicatiekanalen en contact center capaciteit en zo tot een hoger rendement per klantcontact. Behalve onderzoek naar klantcontacten van individuele opdrachtgevers, doen SNT en INTERVIEW/NSS onderzoek naar gedrag en voorkeuren van (Europese) bevolkingsgroepen. Deze uitkomsten vormen de basis voor verdere portfolio-ontwikkeling. Ook op het gebied van bereikbaarheidsonderzoek hebben SNT en INTERVIEW/NSS de handen ineengeslagen.

Als onderdeel van de omschreven strategie heeft INTERVIEW/NSS in de zomer van 2003 onder de naam 'Twinkle' een product geïntroduceerd, waarmee klanttevredenheid direct na afloop van een contact wordt gemeten. Middels een geautomatiseerde enquête wordt consumenten gevraagd aan te geven of zij tevreden zijn over het gesprek en de geboden service. Deze applicatie is inmiddels bij een drietal SNT klanten geïmplementeerd. In het kader van de vernieuwde telecomwet, die medio april van kracht wordt, zal een vergelijkbare applicatie worden ingezet om consumenten de kans te geven hun communicatievoorkeuren kenbaar te maken.

Op de meer traditionele onderzoeksmarkten heeft INTERVIEW/NSS in 2003 ook goed gepresteerd. Gerenommeerde internationale media zoals CNN, BBC, Eurosport, Time en Reader's Digest maken gebruik van EMS (European Media & Marketing Survey), een onderzoek uitgevoerd in 16 landen, om het mediabereik te meten. Voor de Nederlandse mediamarkt is de MediaScanner XL beschikbaar om effectief doelgroepen te identificeren voor reclamecampagnes.
Ook de politieke peilingen van INTERVIEW/NSS hebben zich in 2003 opnieuw bewezen. Na afloop van de verkiezingen in januari 2003, bleek INTERVIEW/NSS de meest accurate voorspellingen te hebben gedaan. Behalve politieke partijen maken steeds meer Nederlandse gemeenten gebruik van de dienstverlening van INTERVIEW/NSS. Samen met moederbedrijf SNT speelt INTERVIEW/NSS een belangrijke rol in het verbeteren van de communicatie tussen burgers en gemeenten, met het doel de burgertevredenheid te verhogen.

Einde bericht

Over INTERVIEW/NSS
INTERVIEW/NSS is een in Amsterdam gevestigd marktonderzoeksbureau met een internationaal werkveld. Het bureau is medio 1999 ontstaan na de integratie van CSEM, Inter/View International en NSS Research & Consultancy. INTERVIEW/NSS is een full-service marktonderzoeksbureau, dat traditioneel een vooraanstaande positie bekleedt op het gebied van opinieonderzoek.
Het is echter ook het eerste bureau dat de focus heeft verlegd van traditioneel marktonderzoek naar het meten en verklaren van klantrelaties. INTERVIEW/NSS ondersteunt ondernemingen bij het optimaliseren van hun relaties met markten en klanten door het verzamelen, analyseren, modelleren en interpreteren van informatie. Sinds april 2002 is INTERVIEW/NSS een 100% dochter van SNT Group N.V., één van de grootste CRM dienstverleners in Europa. Voor meer informatie kijk op www.interview-nss.com of op www.snt.com.

Noot voor de redactie/