INTERVIEW/NSS
Omzet INTERVIEW/NSS met 12% gestegen.
Amsterdam, 19 februari 2004. Marktonderzoeksbureau INTERVIEW/NSS heeft
in 2003 de omzet autonoom met 12% zien stijgen naar een niveau van
15,8 miljoen euro. Het operationeel resultaat steeg naar euro 1,5
miljoen. INTERVIEW/NSS realiseerde deze stijging ondanks het feit dat
de bestedingen aan marktonderzoeksdiensten in het jaar 2003 zijn
gedaald.
Volgens algemeen directeur Carlo Stokx is het succes voor een
belangrijk deel het gevolg van de nauwe samenwerking met het
moederbedrijf SNT. 'Waar de meeste bureaus gekozen hebben voor een
horizontale integratie met buitenlandse marktonderzoeksbureaus volgt
INTERVIEW/NSS juist een strategie van verticale integratie. De
analytische deskundigheid van INTERVIEW/NSS levert in combinatie met
de operationele ervaring, technologische kennis en infrastructuur van
SNT een succesformule op waar zowel SNT als INTERVIEW/NSS van
profiteren.'
De samenwerking tussen SNT en INTERVIEW/NSS is erop gericht
opdrachtgevers te helpen langdurige en rendabele relaties op te bouwen
met hun klanten. Door middel van onderzoeksapplicaties worden
klantgedrag, klantvoorkeuren en klanttevredenheid in kaart gebracht.
De uitkomsten kunnen aanleiding zijn de opdrachtgever te adviseren het
dienstenaanbod aan te passen of pro-actief in te spelen op trends.
Analyse van de gespreksgegevens leidt ook tot een gerichtere,
kostenefficiëntere inzet van communicatiekanalen en contact center
capaciteit en zo tot een hoger rendement per klantcontact. Behalve
onderzoek naar klantcontacten van individuele opdrachtgevers, doen SNT
en INTERVIEW/NSS onderzoek naar gedrag en voorkeuren van (Europese)
bevolkingsgroepen. Deze uitkomsten vormen de basis voor verdere
portfolio-ontwikkeling. Ook op het gebied van bereikbaarheidsonderzoek
hebben SNT en INTERVIEW/NSS de handen ineengeslagen.
Als onderdeel van de omschreven strategie heeft INTERVIEW/NSS in de
zomer van 2003 onder de naam 'Twinkle' een product geïntroduceerd,
waarmee klanttevredenheid direct na afloop van een contact wordt
gemeten. Middels een geautomatiseerde enquête wordt consumenten
gevraagd aan te geven of zij tevreden zijn over het gesprek en de
geboden service. Deze applicatie is inmiddels bij een drietal SNT
klanten geïmplementeerd. In het kader van de vernieuwde telecomwet,
die medio april van kracht wordt, zal een vergelijkbare applicatie
worden ingezet om consumenten de kans te geven hun
communicatievoorkeuren kenbaar te maken.
Op de meer traditionele onderzoeksmarkten heeft INTERVIEW/NSS in 2003
ook goed gepresteerd. Gerenommeerde internationale media zoals CNN,
BBC, Eurosport, Time en Reader's Digest maken gebruik van EMS
(European Media & Marketing Survey), een onderzoek uitgevoerd in 16
landen, om het mediabereik te meten. Voor de Nederlandse mediamarkt is
de MediaScanner XL beschikbaar om effectief doelgroepen te
identificeren voor reclamecampagnes.
Ook de politieke peilingen van INTERVIEW/NSS hebben zich in 2003
opnieuw bewezen. Na afloop van de verkiezingen in januari 2003, bleek
INTERVIEW/NSS de meest accurate voorspellingen te hebben gedaan.
Behalve politieke partijen maken steeds meer Nederlandse gemeenten
gebruik van de dienstverlening van INTERVIEW/NSS. Samen met
moederbedrijf SNT speelt INTERVIEW/NSS een belangrijke rol in het
verbeteren van de communicatie tussen burgers en gemeenten, met het
doel de burgertevredenheid te verhogen.
Einde bericht
Over INTERVIEW/NSS
INTERVIEW/NSS is een in Amsterdam gevestigd marktonderzoeksbureau met
een internationaal werkveld. Het bureau is medio 1999 ontstaan na de
integratie van CSEM, Inter/View International en NSS Research &
Consultancy. INTERVIEW/NSS is een full-service marktonderzoeksbureau,
dat traditioneel een vooraanstaande positie bekleedt op het gebied van
opinieonderzoek.
Het is echter ook het eerste bureau dat de focus heeft verlegd van
traditioneel marktonderzoek naar het meten en verklaren van
klantrelaties. INTERVIEW/NSS ondersteunt ondernemingen bij het
optimaliseren van hun relaties met markten en klanten door het
verzamelen, analyseren, modelleren en interpreteren van informatie.
Sinds april 2002 is INTERVIEW/NSS een 100% dochter van SNT Group N.V.,
één van de grootste CRM dienstverleners in Europa. Voor meer
informatie kijk op www.interview-nss.com of op www.snt.com.
Noot voor de redactie/