19-02-2004
Vergaderingen week 9
Maandag 23 februari: commissie Stedelijke Ontwikkeling
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Oude Rijkswerf Willemsoord.
- Financiering openingsfeest Cape Holland, Willemsoord.
- Parkeervoorziening nabij De Bezaan.
- Het beheersen van projecten in het kader van projectmanagement.
- Diverse vragen van de heer H. Mosk:
*Inspanning Den Helder aansluiting NDH zuid-oost / Julianadorp op
station Zuid (lijn 31).
*Inspraak en themabijeenkomsten Stadshart.
*Onvoldoende benutting Europese subsidies.
*Aanpak bewegwijzering Reddingsmuseum.
*Visie wonen in vakantieparken (mede naar aanleiding van brief van de
heer D. Berts).
*Prijsvraag OS&O-terrein (mede in relatie tot aankoop Branding).
*Nieuwbouwplan Zandloper.
*Nieuwbouwplan Seringenlaan.
- Brief van de Adviesraad Ouderenbeleid van 16 december 2003 met
verzoek om duidelijkheid rondom huisvesting voor ouderen.
- Brief van de Belangenvereniging Visbuurt van 9 december 2003 over
inspraak bij wijziging
van het bestemmingsplan Visbuurt 1974.
- Brief van de heer C.T. Schol van 20 december 2003 over de
bereikbaarheid van Den Helder.
- Brief van de heer W.A. Herweijer van 7 januari 2004 met verzoek om
informatie over de
besluitvorming betreffende het project Begeleid Wonen aan de
Hulkstraat.
Dinsdag 24 februari: commissie Natuur en Landschap. Aanvang 20.00 uur
in kamer 0.08
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Presentatie over de Stelling van Den Helder.
- Groene Casco.
Dinsdag 24 februari: commissie Bestuur, Middelen, Openbare orde en
Veiligheid
Bij het samenstellen van dit bericht waren de agendapunten nog niet
bekend.
Woensdag 25 februari commissie Maatschappelijk Welzijn
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Verordening Wvg vervoer.
- Regeling Inburgering Oudkomers.
- Zij-aan-zij in de politiek.
- Foyer Jonge Antilliaanse Nieuwkomers.
- Multicultureel Centrum (stand van zaken).
- Werkwijze van bureau schuldhulpverlening bij huurschuldmeldingen.
- Beheersplan voor Bon Bini.
- Brief van de gemeente Halderberge van 3 februari 2004 over de motie
van de gemeenteraad over Wvg.
- Stand van zaken WMD.
- Stand van zaken GSD.
- Brief van de heer H.E. Koke, namens de meest nabij wonende
buurtbewoners, van 20 januari 2004 over geruchten rondom vestiging
Hospice/Bijna Thuis Huis aan de Marsdiepstraat 58.
- Brief van familie C. Blokker van januari 2004 over het evalueren van
de situatie met betrekking tot de Antillianenkeet Bon Bini.
- Brief van mevrouw J.P.M. de Jong van 19 januari 2004 over de Wvg
vervoersvergoeding
- Stand van zaken subsidieverzoek Nida-Ul-Islam.
- Financieel verslag wijkdag.
- Onregelmatigheden in gemeenten bij minima.
Donderdag 26 februari: commissie Educatie, Sport en Cultuur
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Presentatie van Bureau Jeugdzorg over kinderhuiskamer en Lover Boys.
- Presentatie van Stichting de Nollen.
- Brief van stichting wijkbelangen, stichting OOK en katholieke bond
voor ouderen van 2 januari 2004 over de ontwikkelingen in Nieuw Den
Helder centrum (brief wordt besproken voor wat betreft het gedeelte
dat betrekking heeft op onderwijs).
- Veiligheid van middelbare scholen voor jeugd en docenten.
- Cultuurnota.
- Brief van Triade van 22 januari 2004 waarin de conceptstatuten van
Triade ter beoordeling worden aangeboden.
- Uitvoering van de Nota Dakplan.
U kunt bij de vergaderingen inspreken. Het maakt niet uit of dat
onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema
gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere
vergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur
beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u
bij de griffie dat u wilt inspreken (tel. 678105). Elke spreker krijgt
vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan
verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder
het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur
waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft
opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen,
keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond
van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een
klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact
opnemen met de griffie (tel. 678105).
De vergaderingen beginnen om 20.00 uur vinden plaats in het stadhuis
aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas
kunt u nalezen op deze website onder de rubriek Bestuur &
Politiek/gemeenteraad/vergaderingen. Een print van de agendas kunt u
afhalen bij het Centraal Informatiepunt in het stadhuis, geopend van
08.00 tot 17.00 uur, donderdags tot 19.30 uur.
Gemeente Den Helder