Wie verder denkt, kent geen grenzen
Regionale radio- en televisiecampagne over Europees Parlement gaat
maandag 23 februari van start
Vanaf maandag 23 februari 2004 zullen op de Nederlandse regionale
radio- en televisiezenders spots over het Europees Parlement worden
uitgezonden. Deze spots zijn in opdracht van het Bureau Europees
Parlement in Den Haag ontwikkeld door bureau Greenwood Varossieau.
Doel van de campagne is om meer aandacht te genereren voor de
werkzaamheden van het Europees Parlement, in het zicht van de Europese
verkiezingen van 10 juni a.s.
In de televisiespots wordt gebruik gemaakt van beelden van actuele
themas waar het Europees Parlement zich mee bezighoudt. Hiermee wordt
aangegeven dat het werk van het EP behoorlijk wat directe invloed
heeft op het leven van burgers. De beelden worden afgewisseld met
fragmenten van gebeurtenissen die grote gevolgen hebben gehad voor de
totstandkoming van de huidige Europese Unie, zoals de val van de muur.
Op deze manier wordt benadrukt dat de EU ook een waardengemeenschap
is, waar vrede heerst en respect voor mensenrechten belangrijk is.
Alle taferelen ontvouwen zich rondom het huis van een doorsnee
familie.
De TV-campagne wordt ondersteund door een campagne van radiospots.
De kernzin van de campagne luidt: wie verder denkt, kent geen
grenzen.
Noot voor de redactie (