EUROPEES PARLEMENT DEN HAAG

Wie verder denkt, kent geen grenzen

Regionale radio- en televisiecampagne over Europees Parlement gaat maandag 23 februari van start

Vanaf maandag 23 februari 2004 zullen op de Nederlandse regionale radio- en televisiezenders spots over het Europees Parlement worden uitgezonden. Deze spots zijn in opdracht van het Bureau Europees Parlement in Den Haag ontwikkeld door bureau Greenwood Varossieau. Doel van de campagne is om meer aandacht te genereren voor de werkzaamheden van het Europees Parlement, in het zicht van de Europese verkiezingen van 10 juni a.s.

In de televisiespots wordt gebruik gemaakt van beelden van actuele themas waar het Europees Parlement zich mee bezighoudt. Hiermee wordt aangegeven dat het werk van het EP behoorlijk wat directe invloed heeft op het leven van burgers. De beelden worden afgewisseld met fragmenten van gebeurtenissen die grote gevolgen hebben gehad voor de totstandkoming van de huidige Europese Unie, zoals de val van de muur. Op deze manier wordt benadrukt dat de EU ook een waardengemeenschap is, waar vrede heerst en respect voor mensenrechten belangrijk is. Alle taferelen ontvouwen zich rondom het huis van een doorsnee familie.
De TV-campagne wordt ondersteund door een campagne van radiospots. De kernzin van de campagne luidt: wie verder denkt, kent geen grenzen.

Noot voor de redactie (