23-02-2004
MAN huismerk van DHL
In nog geen jaar tijd heeft het voormalige Van Gend & Loos nu DHL meer
dan 120 MANs aangekocht voor het vervoer van pallets en pakketten in
de Benelux.
DHL Worldwide Express is in 1969 opgericht door de Amerikanen Dalsey,
Hillbloom en Lynn. Hun van-deur-tot-deur service was een compleet
nieuw concept in het goederen- en documententransport. DHL bleek een
schot in de roos; binnen enkele jaren beschikte DHL overal ter wereld
over eigen kantoren. In november 2002 kwamen de aandelen van DHL voor
100 procent in handen van Deutsche Post. Enkele maanden later zijn de
activiteiten van DHL Worldwide Express, Deutsche Post Euro Express
(waaronder Van Gend & Loos) en Danzas onder de vlag van DHL
samengebracht. Bij elkaar vormen zij nu de grootste logistieke
dienstverlener ter wereld. Alleen al binnen de Benelux handelt DHL
dagelijks vele honderdduizenden zendingen af, samengesteld uit
pakketten en pallets.
Voor het vervoer van al deze zendingen vertrouwt DHL in toenemende
mate op MAN: binnen een jaar zijn er al meer dan 100 nieuwe trucks van
dit merk in gebruik genomen. Ruim de helft daarvan bestaat uit M2000
bakwagens van het type 18.255 ML. Die worden ingezet bij het regionale
distributievervoer. Daarnaast rijden er TGA trekkers in de
uitvoeringen 18.363 FLS (met L-slaapcabine) en 18.413 FLLS/N (lage
trekkers met de grote XXL-cabine) in het 24-uurs transport in
Nederland, België, en Luxemburg. MAN is aantrekkelijk voor DHL vanwege
de gunstige ton/kilometerkosten van de trucks, de goede service van de
dealers en de betrouwbaarheid van MAN als zakelijke partner. De
voertuigen hebben hun thuisbasis bij de verschillende DHL-vestigingen
en worden op contractbasis door de regionale MAN dealers onderhouden.
BedrijfsautoRAI