Ingezonden persbericht


Computer associates gepositioneerd als leider in service desk tools rapport van meta group

Nieuwegein, 23 februari 2004 - Computer Associates International, Inc. (CA) heeft aangekondigd dat ze als marktleider is opgenomen in META Group s recente METAspectrumSM voor IT Service Desk Tools.

Het METAspectrum rapport analyseert IT service desk management-tools, waaronder CA s Unicenter ServicePlus Service Desk. Deze tool biedt bedrijven functionele incident-, probleem-, service level-, asset-, inventory- en change management mogelijkheden. META Group verwacht dat tot en met 2006 gebruikers zullen doorgaan met het consolideren van en standaardiseren op een geïntegreerde suite. Zo wordt de integratie van configuratiemanagement in de gehele infrastructuur mogelijk gemaakt. Dit stelt bedrijven in staat om service level management te bieden wat past bij hun organisatie.

"Marktleiders krijgen een prominente positie in de markt door een goede prestatie neer te zetten, op basis van een solide visie. Daarnaast is de technologische innovatie bij het leveren van een oplossing van belang," zegt Michele Hudnall, senior analist bij META Group. "De gemiddelde technologieleverancier die werd geanalyseerd voldoet aan de eisen van de meeste IT-organisaties. Marktleiders daarentegen vallen op door het leveren van consistente kwaliteit en een technologie die de operationele efficiëntie en effectiviteit van een bedrijf vergroot. De leiders bieden daarnaast volledig geïntegreerde oplossingen voor full-service service desk en managed network operations."

Volgens META Group wordt een leiderspositie in de IT-service desk tools markt bepaald door oplossingen die een organisatie helpen bij het pro-actief reduceren van service- en ondersteuningskosten. Deze markt vertegenwoordigt een waarde van maar liefst 3 miljard dollar. Om bottom-line operationele kosten te blijven beheersen moeten service en support organisaties nauw geïntegreerde oplossingen implementeren die de kosten in verband brengen met de bedrijfsactiviteiten.

"CA s Unicenter ServicePlus oplossingen zorgen ervoor dat klanten arbeids- en systeemkosten kunnen reduceren en tegelijk wereldwijd service levels kunnen verbeteren," zegt Mark Barrenechea, CA senior vice president for product development. "We zijn verheugd dat de META Group ons wederom heeft erkend in deze belangrijke markt, met name vanwege onze end-to-end integratie van helpdeskfuncties met asset management, systeemmanagement, netwerkmanagement en andere belangrijke IT-activiteiten.

(338 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over METAspectrum
METAspectrumSM analyses van META Group (Nasdaq: METG) bieden IT-professionals meer inzicht in doorslaggevende succesfactoren en leverancierspositionering in de markt. METAspectrum levert uitgebreide analyses van zowel technologiemarkten als het productaanbod van leveranciers. Er zijn meerdere marktanalyses gepland in 2004 en daarna. METAspectrum onderzoeken worden, afhankelijk van de markt, elk kwartaal, elk halfjaar of jaarlijks geüpdate. Om complete marktanalyses te kunnen bekijken of om meer informatie te verkrijgen over de METRAspectrum methodologie, kunt u een bezoek brengen aan http://www.metagroup.com/metaspectrum.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), één van de grootste softwarebedrijven ter wereld, ontwikkelt en levert management software waarmee ondernemingen hun IT-omgeving kunnen beheren. De CA producten richten zich op het management van infrastructuur, storage en security, alsmede op portals, development en application life cycle management. Opgericht in 1976, is CA uitgegroeid tot een wereldwijde organisatie met vestigingen in ruim 100 landen en een hoofdkantoor in Islandia nabij New York. Het kantoor van CA in Nederland bevindt zich in Nieuwegein. Voor meer informatie, zie http://ca.com

© 2004 Computer Associates International, Inc. One Computer Associates Plaza, Islandia, N.Y. 11749. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective companies.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven en Lilian van Tongerlo van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: 040-235 46 00 Fax: 040-235 46 01
E-mail:kimv@lewispr.comwww.lewispr.com
Lilianv@lewispr.com

Voor meer informatie over CA kunt u contact opnemen met Gregor Petri, CA: Tel: 030-604 83 45 Fax: 030-604 73 57
Email: gregor.petri@ca.com www.ca.com


---

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com


---