Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe rapporten geven direct inzicht in de resultaten van online business NEDSTAT INTRODUCEERT DE SITESTAT eCOMMERCE MODULE

Diemen, 23 februari 2004 - Nedstat, Europees marktleider in website analytics, introduceert vandaag de Sitestat eCommerce module. De module heeft 25 nieuwe rapporten waarmee website-eigenaren direct inzicht krijgen in de resultaten van hun online business. Marks & Spencer heeft als eerste bedrijf de nieuwe eCommerce module inmiddels in gebruik.

De 25 nieuwe rapporten geven real-time informatie over de meest populaire producten en merken en de meest effectieve online campagnes en promoties. Ze geven een helder inzicht in online verkooptrends en resultaten van marketinginspanningen. Onmisbare informatie waarmee website-eigenaren de omzet en 'return on investment' van hun online business kunnen verhogen.

Naast de 25 eCommerce module rapporten biedt Sitestat krachtige flexibiliteit met zijn rapporten-op-maat. Deze rapporten kunnen bijna elke e-commerce gerelateerde vraag beantwoorden waardoor het Sitestat eCommerce aanbod nog waardevoller wordt.

Steve Wind-Mozly, Channel Development Manager bij Marks & Spencer: "We vinden het belangrijk gedetailleerde informatie te hebben over welke producten goed verkopen, welke marketingcampagnes het meest effectief zijn en hoe onze bezoekers onze site gebruiken. Op krachtige wijze combineert de Sitestat eCommerce module deze informatie naar snelle, bruikbare rapporten waardoor we 24 uur per dag kunnen beschikken over de meest relevante kengetallen van onze resultaten. Daarmee zijn we in staat om snel en effectief te reageren op nieuwe trends en ontwikkelingen."

Michael Kinsbergen, CEO van Nedstat: "Het online bestellen maakt in Europa een enorme groei door. Een aantal van onze klanten, zoals Marks & Spencer, heeft de online verkopen sterk zien toenemen. Andere klanten zijn net begonnen met de verkoop van producten en diensten via hun websites, zoals voetbalclubs, radiostations en zelfs organisaties in de publieke sector. Maar voor allemaal geldt hetzelfde: om de online business te kunnen verbeteren hebben ze behoefte aan de informatie die onze nieuwe eCommerce module biedt."

De Sitestat eCommerce module is snel te installeren, makkelijk te gebruiken en biedt direct toegang tot real-time informatie vanaf elke computer die een verbinding heeft met het internet. Het levert duidelijke, begrijpelijke en makkelijk te interpreteren rapporten voor de e-commerce manager, maar ook voor de marketing directeur en webmaster.

Over Nedstat

Nedstat is leverancier van diensten en producten voor het meten, rapporteren en analyseren van websitebezoek. Deze stellen u in staat het rendement van uw online communicatie en business te optimaliseren. Nedstat is in 1996 opgericht en uitgegroeid tot marktleider in Europa. Het bedrijf telt 90 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

De diensten en producten van Nedstat worden gebruikt door een groot aantal Nederlandse bedrijven en instituten waaronder HMG, ING, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, de Publieke Omroep en Wolters Kluwer en door vele internationale klanten waaronder Ernst & Young, Interbrew, Marks & Spencer, Thomas Cook en Danone.