Ingezonden persbericht

Bluescope meet kwaliteit financiële dienstverlening op het web

WOLFHEZE, 23-2-2004 -- De geavanceerde BlueScope benchmark technologie wordt sinds vandaag ook losgelaten op de kwaliteit van de websites van financiële dienstverleners. Via BlueScope kan de financiële dienstverlener nu in enkele minuten zien hoe zijn website presteert in vergelijking met die van zijn concurrenten. BlueScope begint hiermee het uitrollen van haar systeem over alle branches in de Nederlandse webwereld-economie.


Een ondernemer met een website is, of hij het wil of niet, ook uitgever. Hij wil net als de uitgever van een blad, via zijn website de juiste doelgroep bereiken én boeien. Marktonderzoek is nodig om het onderste uit de kan te halen en alle mogelijkheden optimaal te benutten. Maar het marktonderzoek naar de effectiviteit van websites bleef tot nu toe hoofdzakelijk beperkt tot het vergaren en rangschikken van meer of minder objectieve kijkcijfers.

De BlueScope scanner analyseert de performance, content, techniek, communicatie, promotie en gebruiksvriendelijkheid van een website en vergelijkt de scores met die van andere websites in dezelfde branche. Het resultaat wordt eens per maand gepresenteerd in heldere lekentaal en begrijpelijke overzichten.

Bluescope komt uit de stal van WiseGuys Internet BV, de Eindhovense whizzkids van de search engine technologie. De benchmark wordt samengesteld met geavanceerde filter-technologie en methoden uit de werelden van datamining en information retrieval. Door een combinatie van spidertechnologie en datamining is BlueScope in staat snel grote hoeveelheden webdata te verzamelen en te analyseren.