Gemeente Haarlem


26 februari 2004
sector Publieksdienst

64/2004
Gemeente Haarlem, college van burgemeester en wethouders

Persbericht


98% van de klantvragen in één keer beantwoord

Haarlem handelt vragen over aanslag gemeentelijke heffingen vlot af


De gemeente Haarlem heeft alle vragen over de aanslag gemeentelijke heffingen vlot beantwoord. Ook is de klanttevredenheid over de beantwoording hoog. Op dinsdag 17 februari 2004 viel bij 70.000 Haarlemse huishoudens deze aanslag op de deurmat. Vanaf 17 februari tot en met 20 februari verwerkte het callcenter van de Publieksdienst 1180 extra telefoontjes met vragen over deze belastingaanslag.


De meeste vragen (bijna 20%) gingen over kwijtschelding. Veel Haarlemmers stelden ook vragen over adreswijzigingen, betaalwijze en de hondenbelasting. Slechts een klein deel van de vragenstellers (minder dan 5%) gaf aan de aanslag niet te begrijpen.


Medewerkers in het callcenter zijn recent extra opgeleid voor de beantwoording van vragen over de gemeentelijke belastingen. De Publieksdienst houdt bij dit callcenter rekening met "piekmomenten" in de bezetting.

De Publieksdienst is dé centrale balie van de gemeente Haarlem. Elke Haarlemmer kan in de Publiekshal aan de Zijlsingel 1 terecht met al zijn vragen over diensten van de gemeente: van geboorte tot overlijden - en van belasting betalen tot ontvangen. Ook is één centraal nummer (023 - 5115115) beschikbaar voor alle telefonische vragen. Meer informatie op MACROBUTTON HtmlResAnchor www.haarlem.nl

Ton Boon, communicatieadviseur
023-5114483
023-5115171
amboon@haarlem.nl
---- --