PERSBERICHT - 2004-02-20
Nieuwe kleuren symboliseren herstelproces United
United Airlines krijgt een nieuw gezicht. In San Francisco heeft de
luchtvaartmaatschappij haar nieuwe vliegtuigkleuren en een nieuwe
reclamecampagne onthuld, die bedoeld zijn een nieuw en krachtig
uiterlijk te geven aan Uniteds producten en diensten. De nieuwe
identiteit is symbolisch voor het omvangrijke herstelproces dat de
maatschappij heeft doorgemaakt.
De nieuwe kleuren* zorgen voor een
consistente uitstraling, van vliegtuigen tot en met EasyCheck-In
terminals en de website United.com. De romp van de vliegtuigen krijgt
een donkerblauwe onderzijde, een spierwitte bovenkant en grote,
krachtige United belettering aan de voorzijde van het toestel.
Uitsluitend vliegtuigen die al gepland staan voor een verfbeurt en
nieuwe leveringen aan partner United Express komen in aanmerking om in
de nieuwe te worden gespoten, waardoor de additionele kosten tot een
minimum beperkt blijven. Het nieuwe kleurenschema neemt bovendien
minder tijd in beslag dan de huidige grijs/blauwe kleuren, zodat de
vliegtuigen sneller operationeel zullen zijn. Verwacht wordt dat aan
het eind van dit jaar ca. 72 toestellen een nieuw uiterlijk hebben.
Betrokkenheid
Uniteds herstructurering en kostenbesparingen hebben geleid tot een
solide basis voor verdere investeringen in zowel de klanten als het
merk. Met het nieuwe vlootuiterlijk en de advertentie-uitingen toont
United haar betrokkenheid om te blijven investeren in de
kernactiviteiten, om de relatie met zakelijke klanten te versterken.
Met United, United Express, Ted en Star Alliance, heeft United nu een
sterke portfolio van producten onder de United-vlag, om flexibel in te
kunnen spelen op de behoeftes van de markt.
Its Time to Fly
Voor het eerste in vier jaar introduceert United deze maand een nieuwe
reclame-campagne en tegelijkertijd ook een nieuwe slogan: Its Time to
Fly. De campagne behelst zowel printadvertenties als commercials.
Deze laatste beleven in Amerika hun televisiepremière gedurende de
uitzending van de Academy Awards op 29 februari 2004. Eén van de
spotjes is gebaseerd op A Life van Michael Dudok de Wit, Oscarwinnaar
in 2000 in de categorie korte animatie film voor Father and Daughter.
Deze Nederlands/Britse coproductie is speciaal voor United aangepast
en volgt de levensloop van een zakenreiziger gedurende zijn carrière
tot aan zijn reizen als gepensioneerde.
Over United Airlines
Dagelijks voeren United, United Express en Ted ruim 3.400 vluchten
uit, waaronder dagelijkse nonstop vluchten van Amsterdam naar
Washington DC en Chicago.
Noot voor de redactie (