PERSBERICHT - 2004-02-20

Nieuwe kleuren symboliseren herstelproces United

United Airlines krijgt een nieuw gezicht. In San Francisco heeft de luchtvaartmaatschappij haar nieuwe vliegtuigkleuren en een nieuwe reclamecampagne onthuld, die bedoeld zijn een nieuw en krachtig uiterlijk te geven aan Uniteds producten en diensten. De nieuwe identiteit is symbolisch voor het omvangrijke herstelproces dat de maatschappij heeft doorgemaakt.

De nieuwe kleuren* zorgen voor een consistente uitstraling, van vliegtuigen tot en met EasyCheck-In terminals en de website United.com. De romp van de vliegtuigen krijgt een donkerblauwe onderzijde, een spierwitte bovenkant en grote, krachtige United belettering aan de voorzijde van het toestel.

Uitsluitend vliegtuigen die al gepland staan voor een verfbeurt en nieuwe leveringen aan partner United Express komen in aanmerking om in de nieuwe te worden gespoten, waardoor de additionele kosten tot een minimum beperkt blijven. Het nieuwe kleurenschema neemt bovendien minder tijd in beslag dan de huidige grijs/blauwe kleuren, zodat de vliegtuigen sneller operationeel zullen zijn. Verwacht wordt dat aan het eind van dit jaar ca. 72 toestellen een nieuw uiterlijk hebben.

Betrokkenheid
Uniteds herstructurering en kostenbesparingen hebben geleid tot een solide basis voor verdere investeringen in zowel de klanten als het merk. Met het nieuwe vlootuiterlijk en de advertentie-uitingen toont United haar betrokkenheid om te blijven investeren in de kernactiviteiten, om de relatie met zakelijke klanten te versterken. Met United, United Express, Ted en Star Alliance, heeft United nu een sterke portfolio van producten onder de United-vlag, om flexibel in te kunnen spelen op de behoeftes van de markt.

Its Time to Fly
Voor het eerste in vier jaar introduceert United deze maand een nieuwe reclame-campagne en tegelijkertijd ook een nieuwe slogan: Its Time to Fly. De campagne behelst zowel printadvertenties als commercials.

Deze laatste beleven in Amerika hun televisiepremière gedurende de uitzending van de Academy Awards op 29 februari 2004. Eén van de spotjes is gebaseerd op A Life van Michael Dudok de Wit, Oscarwinnaar in 2000 in de categorie korte animatie film voor Father and Daughter. Deze Nederlands/Britse coproductie is speciaal voor United aangepast en volgt de levensloop van een zakenreiziger gedurende zijn carrière tot aan zijn reizen als gepensioneerde.

Over United Airlines
Dagelijks voeren United, United Express en Ted ruim 3.400 vluchten uit, waaronder dagelijkse nonstop vluchten van Amsterdam naar Washington DC en Chicago.

Noot voor de redactie (