Ingezonden persbericht


14-01-'04 / 08:17


AM bevestigt winstverwachting over 2003


AM bevestigt winstverwachting over 2003 AM NV (Amstelland MDC), ontwikkelaar van stedelijke centra, winkelcentra, kantoren en woonwijken, heeft de eerder afgegeven winstverwachting over 2003 waargemaakt. Dit betekent een stijging van de winst per aandeel van 10 tot 15% ten opzichte van 2002. De winst per aandeel zal daarmee uitkomen tussen ¤ 0,84 en ¤ 0,87. AM publiceert op 4 maart haar jaarcijfers over 2003.
In 2003 verkocht AM in Nederland circa 3.750 woningen, circa 24% meer dan in het voorafgaande jaar. Daarnaast verkocht zij circa 288.000 m² aan kantoren en winkels in de diverse Europese landen waarin zij actief is, een toename van ruim 90% ten opzichte van 2002. Daarmee legde zij een goede basis voor toekomstige groei; bedrijfsopbrengsten en resultaat worden genomen naar rato van realisatie (percentage of completion).
De portefeuille voor de ontwikkeling van woningen, kantoren en winkels bleef op peil. Mede dankzij haar grondposities beschikte AM ultimo 2003 over een portefeuille voor de ontwikkeling van meer dan 40.000 woningen en 2,5 miljoen m² commercieel vastgoed.

Publicatie jaarcijfers vervroegd
AM heeft de publicatiedatum van de jaarcijfers over 2003 vervroegd. Deze vindt plaats op donderdag 4 maart.
De publicatie van de jaarcijfers zou aanvankelijk plaatsvinden op 10 maart. Om agendatechnische redenen is deze zes dagen naar voren gehaald.
Op 4 maart zullen zoals gebruikelijk bijeenkomsten voor pers en financieel analisten worden gehouden. Tevens zal een voorpublicatie van het jaarverslag beschikbaar zijn.

Profiel AM
AM is op Europese schaal actief in de gebiedsgerichte ontwikkeling van stedelijke centra, winkelcentra, woonwijken en kantoren(parken). De beursgenoteerde onderneming, met een omzet van ¤ 847 miljoen en een nettoresultaat van ¤ 52 miljoen in 2002 (waarin MDC vanaf 1 juli is geconsolideerd), heeft een vooraanstaande positie in vastgoedontwikkeling in Europa. AM heeft projecten in ontwikkeling in Nederland, Frankrijk, België, Duitsland, Spanje, Portugal, Tsjechië en Groot-Brittannië. Deze zijn toegesneden op de leefstijlen van de consument en respecteren en versterken de lokale cultuur.


Noot voor de redactie,