Ingezonden persbericht


Persbericht

Comsys introduceert nieuwste telefoniedienst in Nederland

Ring-Back tunes volgende stap in personificatie binnen telefonie

Soesterberg, 8 maart 2004 -- Comsys introduceert in Nederland de allernieuwste dienst op het gebied van telefonie: Ring-Back tunes. Ring-Back tunes zijn muziekfragmenten die worden afgespeeld over de telefoonlijn totdat de telefoon wordt opgenomen. Er kunnen verschillende tunes worden ingesteld voor verschillende bellers of tijdstippen van de dag. Degene die belt hoort dus niet meer de gebruikelijke toon van een telefoon die overgaat, maar wordt verrast met een speciaal voor hem geselecteerd muziekfragment.

Ring-Back tunes zijn in 2002 geïntroduceerd in Zuid-Korea en zijn daar inmiddels een groot succes. Met name de early adopters - jongeren - kiezen massaal voor de dienst. Comsys levert exclusief voor Nederlandse operators een volledige Ring-Back tunes-oplossing, bestaande uit netwerk nodes voor de infrastructuur, billing interfaces en alle benodigde content zoals Top40-muziek. Onderdeel van de oplossing is SpeechFrame, Comsys' IVR- en telefonieplatform voor het geautomatiseerd afhandelen van gesprekken. Er zijn drie verschillende versies, variërend van een introductiesysteem voor snelle time-to-market tot en met een volledig switch-geïntegreerde oplossing.

Ring-Back tunes zijn geschikt voor zowel mobiele als vaste netwerken. Abonnees kunnen de gewenste tunes selecteren via internet, Interactive Voice Response (IVR), WAP, SMS toolkits en I-mode. Ook is het mogelijk om een eigen opname te laten horen of - voor zakelijke gebruikers - een reclameboodschap. Diederik Husslage, account manager telecommunications bij Comsys: "De afgelopen paar jaar hebben we het grote succes van ringtones, logo's en verwisselbare covers van mobiele telefoons kunnen aanschouwen. Blijkbaar hebben gebruikers behoefte aan personalisatie en individualisatie. Ring-Back tunes sluiten daar natuurlijk perfect bij aan. Het is dan ook geen wonder dat op dit moment veel telecomoperators interesse hebben voor deze nieuwe dienst. Comsys biedt hun een complete oplossing, waarmee in de infrastructuur, integratie én content wordt voorzien. "

Comsys B.V., Laan Blussé van Oud Alblas 2A, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg. Tel. 033 - 445 22 00, e-mail: info@comsys.nl, website: www.comsys.nl.

Over Comsys
Comsys levert, integreert en onderhoudt voice response systemen (IVR's), spraakgestuurde self-service oplossingen, multimedia contact centers en netwerk services. Hiermee richt Comsys zich voornamelijk op handelsondernemingen, service organisaties, financiële instellingen en telecom operators. Comsys heeft ruim 25 jaar ervaring in geautomatiseerde klantencommunicatie en wereldwijd honderden installaties gerealiseerd. De Comsys Groep heeft kantoren in diverse Europese landen, waaronder Engeland, België, Duitsland en Polen. Het hoofdkantoor van Comsys is gevestigd in Soesterberg (Nederland).

Ingezonden persbericht