Tridion introduceert internationaal partnerprogramma

Leverancier van web content management kondigt nieuwe channel-strategie aan

Amsterdam, 9 maart 2004 ­ Tridion, Europees leverancier van content management oplossingen, past zijn distributiestrategie aan en biedt producten, diensten en oplossingen nu tevens aan via een selecte groep value added resellers (VARs). Verwacht wordt dat dit initiatief voor het eind van dit jaar op zijn minst 50% van de omzet oplevert.

Resellers hebben tegen een gereduceerd tarief toegang tot alle producten van Tridion, training, professionele service-ondersteuning, een partner-extranet en een Pan-Europees verkoopteam.

"Wij willen onze producten aanbieden als onderdeel van een complete oplossing, niet als een antwoord op een specifiek technisch probleem", zegt Gilles Albaredes, Chief Operating Officer van Tridion. "Wij kennen ons product door en door, maar het zijn de resellers die de complexiteit van de markt begrijpen. Zij zijn in staat om Tridion te integreren in specifieke branche-oplossingen."

Markten zoals de financiële dienstverlening, die onderhevig zijn aan strenge wetgeving en regulering, hebben steeds meer behoefte aan document-, content-, en record management systemen. Volgens Tridion is de eigen organisatie niet optimaal ingericht om de grote vraag naar deze oplossingen te verwerken. Zeker niet als de aanvragen zeer marktspecifiek en complex zijn. Resellers zijn op dit gebied veel effectiever.

"Voorheen werden content management aankopen gedomineerd door de discussie over de 'features' van de voorgestelde technologie", aldus Albaredes. "Nu zijn kopers tevreden met het algemene functionaliteitniveau en willen ze weten wat de oplossing specifiek kan doen voor hún bedrijf. Vanuit het perspectief van de klant zijn partners vaak beter in staat antwoord te geven op deze vragen. Onze partners hebben een bredere ervaring met de business, markt en obstakels waar de klant dagelijks mee te maken heeft."

"Wij willen onze mogelijkheden om klanten optimaal te bedienen significant verhogen, maar we willen tevens voorkomen dat er een leger aan VARs ontstaat die slechts concurreren op prijs", voegt Albaredes toe. "Daarom zullen we bedrijven met wie wij samenwerken zo selecteren dat ze onze klanten zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn."

In Nederland werkt Tridion binnen het nieuwe partnerprogramma samen met onder andere Clockwork, Indivirtual en Netaspect.

Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, Akzo Nobel, Carrefour, Deutsche Telekom, Heineken, Honda, ING, KLM, Scania en Unilever.Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl

Voor meer informatie
Tridion
Nynke Barenholz
020-2010500
nynke.barenholz@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410 483
tridion(at)whizpr.nl