Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems introduceert Siebel CRM Professional Edition
CRM-oplossing voor kleine en middelgrote bedrijven combineert gebruiksgemak,

flexibiliteit en rijke functionaliteit

SAN MATEO, Calif. - 9 maart 2004 - Siebel Systems heeft Siebel CRM Professional Edition geïntroduceerd. Siebel CRM Professional Edition omvat toepassingen voor het ondersteunen van multichannel verkoop, marketing en services die speciaal zijn ontwikkeld voor kleine en middelgrote bedrijven. Hierdoor kunnen ook deze organisaties nu op de meest effectieve wijze concurreren.

Siebel CRM Professional Edition vormt de volgende stap in de evolutionaire ontwikkeling van de bestaande Siebel MidMarket Edition en is afgestemd op specifieke branches en sectoren, zoals financiële dienstverlening, communicatie en life sciences. Het product zal beschikbaar zijn voor zowel nieuwe gebruikers als bestaande klanten van Siebel MidMarket Edition die willen overstappen op deze nieuwe oplossing. Klanten zullen daarmee de beschikking krijgen over nieuwe functionaliteit en de modulaire opbouw van Siebel CRM Professional Edition. Hierdoor kunnen zij beschikken over de flexibiliteit om die CRM-functionaliteit toe te passen die zij nodig hebben voor de eigen omstandigheden. Bovendien kunnen gebruikers van Siebel CRM Professional Edition bij het invoeren van hun oplossing gebruik maken van nieuw ontwikkelde en tegen vaste prijzen te verkrijgen implementatievoorzieningen en financiële opties.

"De introductie van dit product demonstreert ons voortdurende commitment ten aanzien van CRM for Everyone. Met andere woorden: om CRM voor iedereen beschikbaar te maken, ongeacht de omvang van de organisatie of de branche waarin men actief is en op iedere manier die de klant maar wenst", zegt Kevin Nix, group vice president industry applications van Siebel Systems. "Kleine en middelgrote organisaties hebben vaak complexe eisen en wensen ten aanzien van CRM en hebben dus behoefte aan oplossingen met een rijke en nadrukkelijk op de eigen branche en activiteiten afgestemde functionaliteit. Hierdoor kunnen hun unieke bedrijfsprocessen worden ondersteund. Ook kan voorzien worden in integratie met bestaande werkprocessen en applicaties. Tegelijkertijd zoeken deze firma's echter een betaalbare oplossing, die bovendien makkelijk te gebruiken is. Siebel CRM Professional Edition komt tegemoet aan deze eisen en wensen en biedt tevens de flexibiliteit om snel veranderingen te kunnen aanbrengen, bijvoorbeeld wanneer de organisatie groeit."

Aantrekkelijke functionaliteit en groot gebruiksgemak De technologiemarkt voor kleine en middelgrote organisaties groeit snel. Gartner heeft vastgesteld dat slechts 20 procent van deze organisaties een 'enterprise CRM'-oplossing heeft geïmplementeerd.1) Siebel CRM Professional Edition is speciaal ontwikkeld om op de behoeften van dit belangrijke segment in te spelen.

Siebel CRM Professional Edition kan geheel op maat van de gebruiker worden afgestemd en is voorbereid op integratie met andere informatiesystemen. Het ondersteunt de branche- en bedrijfsspecifieke processen die kleine en middelgrote bedrijven nodig hebben voor het verder verbeteren van de interactie met klanten op het gebied van onder andere verkoop, service, marketing en call centers.

* Siebel CRM Sales Professional Edition stelt kleine en middelgrote bedrijven in staat hun verkopen sneller en op een voorspelbare en winstgevende manier te laten groeien. Dit is mogelijk door ten aanzien van verkoopvoorspellingen of in aantocht zijnde orders gebruik te maken van verkoopmethoden die zich in de praktijk ten volle hebben bewezen.

* Siebel CRM Service Professional Edition stelt medewerkers van een klein of middelgroot bedrijf in staat om problemen van klanten op effectieve wijze op te lossen. Hierbij kan geprofiteerd worden van het feit dat de medewerker beschikt over alle relevante gegevens van de klant én alle binnen de organisatie beschikbare oplossingen voor het door de klant gemelde probleem.

* Siebel CRM Marketing Professional Edition biedt krachtige voorzieningen voor campaign management, evenals een marketing-portal voor alle op de klant gerichte activiteiten. Hiermee kunnen kleine en middelgrote bedrijven hun producten en diensten optimaal onder de aandacht van klanten en prospects brengen.

Naast de aanschaf van Siebel CRM Professional Edition-toepassingen kunnen kleine en middelgrote organisaties tevens zonder extra kosten modules toevoegen die betrekking hebben op bijvoorbeeld email marketing, ondersteuning van draadloze toegang en handheld-toepassingen. Op deze manier biedt Siebel CRM Professional Edition ieder bedrijf de flexibiliteit om rijke CRM-functionaliteit toe te passen die geheel is afgestemd op de eigen eisen en wensen.

CRM voor kleine en middelgrote bedrijven
Siebel Systems heeft nauw samengewerkt met Microsoft om tot een optimalisering te komen van Siebel CRM Professional Edition, Microsoft Windows en Microsoft SQL Server. "Microsoft werkt graag samen met Siebel Systems om het meest kosteneffectieve databaseplatform voor Siebel CRM Professional Edition te bieden, waardoor bedrijven van welke omvang dan ook kunnen profiteren van de gemakkelijke ontwikkeling, ingebruikname en onderhoud in combinatie met het commitment van zowel Siebel Systems als Microsoft ten aanzien van een lage total cost of ownership", zegt Tom Rizzo, director of product management van het SQL Server Team van Microsoft.

Met de introductie van Siebel CRM Professional Edition vereenvoudigt Siebel Systems het aanschaffen en het in gebruik nemen van CRM-oplossingen. Klanten kunnen ervoor kiezen de software aan te schaffen voor een bedrag van 995 dollar per gebruiker (dit omvat de basisfunctionaliteit voor sales, service en marketing) of kiezen voor het financieren van de software op basis van afspraken die Siebel Systems heeft gemaakt met onafhankelijke financieringsmaatschappijen. Daarnaast werkt Siebel Systems nauw samen met systems integrators om tegen vaste prijzen kwalitatief hoogstaande integratiediensten te kunnen aanbieden.

Duidelijk upgradepad beschermt bestaande investeringen Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van CRM-applicaties die zijn ontwikkeld om tegemoet te komen aan de eisen en wensen van bedrijven van iedere omvang en in elke branche. Klanten kunnen er voor kiezen om Siebel CRM OnDemand te gebruiken, de meest complete gehoste CRM-oplossing die momenteel beschikbaar is. Dit is een oplossing voor bedrijven die de meest essentiële onderdelen van een CRM-oplossing nodig hebben, evenals een 'best in class' configuratie die direct kan worden toegepast, zonder dat vooraf investeringen nodig zijn. Wanneer klanten een 'on site'-oplossing zoeken, kunnen zij een beroep doen op Siebel CRM Professional Edition, dat een rijke CRM-functionaliteit biedt in combinatie met krachtige voorzieningen voor integratie en configuratie. Voor grotere en zwaardere toepassingen kunnen bedrijven gebruik maken van Siebel CRM Enterprise Edition dat een ongekende functionaliteit biedt in de vorm van 23 verticale toepassingen, evenals business process automation in de vorm van Siebel Universal Application Network (UAN) en een volledige ondersteuning van alle platforms waarvoor Siebel CRM Enterprise Edition beschikbaar is.

Siebel Systems biedt tevens mogelijkheden om tot een hybride omgeving te komen. Siebel CRM Professional Edition is de enige voor MKB-bedrijven geschikte CRM-oplossing die nauw kan samenwerken met Siebel CRM OnDemand. Deze gemengde oplossing maakt het voor klanten mogelijk om hun bestaande voorzieningen uit te breiden met faciliteiten voor andere bedrijfsonderdelen, vestigingen of bijvoorbeeld partners.

De aanbieder van portal-oplossingen Plumtree Software heeft op succesvolle wijze gebruik gemaakt van Siebel's MidMarket Edition voor het ondersteunen en automatiseren van de verkoop- en marketingactiviteiten. Daarnaast integreren veel gebruikers de Siebel MidMarket Edition met Plumtree's Enterprise Web Suite zodat rijke en op service georiënteerde applicaties kunnen worden ontwikkeld. "Wij zijn op deze wijze in staat geweest een reeks van servicegerichte applicaties te ontwikkelen, van een customer support center tot een sales productivity-toepassing. Deze versterken de positie van Siebel Systems als hart van onze verkoop- en marketingprocessen", zegt Jay Simmons, director of applications van Plumtree. "We hebben ook gezien dat veel van onze klanten op succesvolle wijze ons application management framework gebruiken om webtoepassingen te ontwikkelen die geïntegreerd zijn met Siebel, waardoor zij een hoger rendement op hun investeringen in technologie realiseren en bovendien de productiviteit van hun verkopers verder kunnen vergroten. De nieuwe faciliteiten die beschikbaar zijn gekomen met Siebel CRM Professional Edition creëren op dit vlak niet alleen volop nieuwe mogelijkheden, maar spelen bovendien uitstekend in de op de behoeften van onze gezamenlijk klanten."


1) CRM Software Applications Spending by SMB's on the Rise, T. Topolinksi, W. Close, 15 januari 2004.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience' bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op .

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000

Dennis Doodeman
Senior Account Manager
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304345
E-mail: dennisd@text100.nl