PERSBERICHT - 2004-03-09

TUI steekt 'reisleiders' in gloednieuw jasje

De reisleiding van touroperatormerken Arke en Holland International krijgt vanaf het zomerseizoen 2004 uniforme bedrijfskleding uit de nieuwe TUIcollectie Sun, Sea & Sky, ontworpen door TUI.

Het TUI-reisconcern heeft een uitgebreide, internationale lijn met bedrijfskleding en accessoires ontwikkeld voor onder meer het personeel van de luchtvaartmaatschappijen en alle reisleiding. De bedrijfskleding levert een essentiële bijdrage aan de eenduidige identiteit van het masterbrand World of TUI.

Vanaf het zomerseizoen 2004, dat officieel ingaat op donderdag 1 april 2004, krijgt de reisleiding van Arke en Holland International uniforme bedrijfskleding. Deze nieuwe bedrijfskleding is gelijk aan de uniformen van de reisleiding van andere hoofdmerken op het gebied van touroperating, binnen het totale TUI-reisconcern. TUI AG heeft gekozen voor één bedrijfskledinglijn omdat dit een wezenlijke bijdrage levert aan de uitstraling van het masterbrand World of TUI naar de klant. De bedrijfskledinglijn van TUI bestaat uit een retail-, een airline-, een representatives-, een entertainement-, een manager- en een zwangerschapscollectie.

Sun, Sea & Sky-collectie
Het team dat zich heeft beziggehouden met de totstandkoming van de nieuwe bedrijfskleding, heeft de collectie geïnspireerd op het concept van couturier Guido Maria Kretschmer. Dit concept is ontwikkeld om vanaf het begin van de vakantie het vakantiegevoel uit te stralen naar de klant van de merken van TUI, waaronder Arke en Holland International. Angelique Nijmeijer, manager Reisleiding van TUI Nederland, is enthousiast over de nieuwe bedrijfskledinglijn: Naast het feit dat de kleding mooi en degelijk is, zijn de eerste reacties van onze hosts en hostesses op de bestemmingen enorm positief. Dit stralen zij ook uit naar de klanten van Arke en Holland International, waardoor deze hun eerste kennismaking met World of TUI nóg positiever zullen ervaren.

---
_______