HEINEKEN NEDERLAND B.V.

BeerTender verovert Nederland

BeerTender, het compacte tapsysteem voor thuis van Heineken en Krups, zorgt, nauwelijks een week na introductie, voor spectaculaire cijfers. 'We wisten dat we een mooie innovatie in handen hadden, maar ook wij zijn door deze resultaten zeer blij verrast,' zegt marketingdirecteur Heineken, Peter Vertregt.

Feiten Uit onderzoek blijkt dat BeerTender inmiddels bekend is bij 85% van de doelgroep. Zeer opvallend is dat de bekendheid van BeerTender al vóór de marktintroductie op 1 maart boven de 60% lag. Met name word of mouth, de internet game en diverse PR activiteiten zoals de interactieve etalages van het warenhuis Metz&Co in Amsterdam droegen hieraan bij.

De internetsite www.beertender.nl is inmiddels door meer dan 300.000 mensen bezocht. Het tapspel op de site blijkt nog steeds zeer geliefd bij de bezoekers, maar ook de adreszoeker is een populair onderdeel. BeerTender wordt tijdens de introductie fase namelijk nog niet overal verkocht. Veel verkooppunten zijn inmiddels al uitverkocht en worden met spoed opnieuw bevoorraad. Peter Vertregt; 'Zelfs bij de receptie van het hoofdkantoor van Heineken in Zoeterwoude melden mensen zich spontaan voor een BeerTender.'

Ook in de elektronica zaken waar de BeerTenders worden verkocht, verloopt de verkoop voorspoedig, Maarten Bunnik, directeur Groupe SEB Nederland BV. : 'De gemiddelde verkoop per winkel ligt hoger dan verwacht. Ook Krups is zeer aangenaam verrast door deze zeer positieve resultaten.'

1. Wekelijks worden consumenten ondervraagd uit de doelgroep voor BeerTender: dit zijn bierdrinkers en of kopers waarbij in het huishouden van de respondent gemiddeld een kratje bier per maand wordt gedronken. De leeftijd van de respondenten ligt tussen de 25 en 55 jaar.
---