Ingezonden persbericht


Clockwork vergroot dienstenaanbod

Amsterdam, 10 maart 2004 - Ordina clustert al haar dienstverlening rondom internet, customer contact centers, mobiel en marketingcommunicatie binnen het interactieve marketingbureau Clockwork, dat sinds 2003 onderdeel is van de ICT-dienstverlener Ordina. Clockwork beschikt nu over twee kantoren, in Amsterdam en in Zwolle, en is door deze concentratie gegroeid naar ruim 150 professionals. Hiermee is Clockwork marktleider op het gebied van interactieve marketing en multichannel e-business-oplossingen.

"Met onze gebundelde propositie spelen we in op de groeiende behoefte in het bedrijfsleven naar interactieve marketing en multichannel e-business-oplossingen", zegt Bernhard van Oranje. "Nieuwe generaties, zoals Generation D(igital), willen op verschillende manieren interacteren met hun omgeving. Daarnaast zijn consumenten in het algemeen veeleisender, interactiever, mondiger, minder eenvoudig te bereiken en minder loyaal. Kortom, organisaties staan voor de uitdaging om op een geïntegreerde, consistente wijze met hun doelgroepen te communiceren op de manier waarop de ontvanger dat wil. Dus niet alleen via internet, maar bijvoorbeeld ook via e-mail, sms, interactive voice respons (IVR), persoonlijk contact en call centers. Het is dus én, én, én."

Clockwork ondersteunt organisaties op strategisch, creatief, technisch en beheermatig niveau vanuit een multichannel benadering. Met de juiste mix en inzet van de verschillende klantcontactkanalen kunnen organisaties door cross- en up-selling de omzet verhogen, de interactiekosten verlagen, loyaliteit vergroten, marktaandeel winnen en de klantenservice verbeteren. Het is daarom van groot belang dat organisaties begrip hebben van technologische mogelijkheden en aangesloten zijn op de contactkanalen die hun doelgroepen gebruiken.

Het nieuwe Clockwork combineert zijn expertise in en ervaring met kanalen als internet, e-mail, sms, GPRS, interactive voice respons-systemen, mobiele communicatie met buitendienstmedewerkers, contact en call centers en persoonlijke communicatie.

In samenwerking met Ordina heeft Clockwork de kennis en capaciteit om projecten uit te voeren van front-office tot en met back-office, waarbij de communicatie via alle contactkanalen met elkaar geïntegreerd en aangesloten is op CRM- en back-office-systemen. Clockwork werkt voor een groot aantal toongevende klanten, waaronder ABN AMRO, Coca-Cola, Citroën, FBTO, Heinz, L'Oreal, Staatsloterij, Voetbal International, Wehkamp en Zilveren Kruis Achmea.