Ingezonden persbericht


Persbericht

AT&T meest succesvolle wereldwijde operator
volgens twee Telemark-onderzoeken

Internationale gebruikers van MDNS-diensten en IP VPN's geven aan dat AT&T over het geheel beter presteert dan wereldwijde concurrentie

Londen/Den Haag, 11 maart 2004 - Telemark Consulting, een vooraanstaande onderneming op het gebied van marktonderzoek gespecialiseerd in klanttevredenheid voor de telecommunicatiesector, heeft onlangs twee verschillende wereldwijde klanttevredenheids- onderzoeken uitgebracht. AT&T komt daarin naar voren als de beste wereldwijde service provider op het gebied van managed data network services (MDNS) en Internet Protocol virtual private network (IP VPN) services voor multinationals.

Dit is de vierde opeenvolgende keer dat AT&T een leidende positie bereikt in Telemark's IP VPN-onderzoek en de tweede opeenvolgende keer dat dit gebeurt op het gebied van MDNS.

In beide onderzoeken bereikt AT&T een hogere positie dan belangrijke concurrenten op het gebied van 'stated overall' prestaties. AT&T's prestaties werden als 'excellent' of 'outstanding' aangemerkt in de categorieën Secure Data Transfer, Network Reliability, Network Availability en Bills in Currency of Choice voor zowel de MDNS- als de IP VPN-services.

In Telemark's 15e jaarlijkse gebruikersonderzoek onder gebruikers van Managed Data Network Services, gepubliceerd in februari 2004, was de gemiddelde waardering die AT&T kreeg voor de algehele klanttevredenheid 'excellent' en ontving AT&T vijf Telemark Gold Awards voor 'oustanding' prestaties in de volgende categorieën: Secure Data Transfer; Understanding Customers' Requirements; Bills in Currency of Choice; Installation Not Disrupting; en Support in Local Language. Daarnaast kreeg AT&T een 'excellent' waardering voor 9 service- onderdelen, waaronder de bedrijfskritische combinatie van Network Reliability, Network Availability, 24 Hour Transparent Network Maintenance en Adequate Data Throughput.

Overall presteerde AT&T beter dan de concurrentie in de hoofdcategorieën Network Operation, Network Installation en Meeting Requirements en ontving daarvoor de waardering 'Best in Class' in elk van deze categorieën. In een eerder rapport, Telemark's 8e wereldwijde onderzoek over de meningen van IP VPN-gebruikers gepubliceerd in december 2003, constateerde Telemark Consulting dat AT&T's prestaties als 'excellent' werden aangemerkt in de categorieën Secure Data Transfer, Network Reliability, Network Availability, Technical Support en Bills in Currency of Choice. AT&T presteerde ook beter dan de 'benchmark' standaard voor 75 procent van de 32 gemeten servicegebieden, waarbij 'Best in Class' awards werden verdiend op het gebied van International Installations, 24 Hour Transparent Maintenance, End to End Network Management en Technical Support.

Janet Watkin, Director bij Telemark verklaart: "Wederom wordt AT&T gewaardeerd als een van de meest succesvolle operators bij het tegemoet komen aan de algehele behoeften van klanten. Het bereiken van de 'Best in Class'-status in zoveel hoofdcategorieën in beide rapporten is een knappe prestatie. Met name gezien het feit dat AT&T altijd al hoge waarderingen behaalde op het gebied van klanttevredenheid is de verbetering in de loop der tijd opmerkelijk."

Bill Archer, President of AT&T EMEA, voegt toe: "We zijn verheugd over het feit dat onze klantgerichtheid wederom wordt beloond. Dit naast het succes dat het voor AT&T oplevert in de markt. AT&T heeft het afgelopen jaar consistent beter gepresteerd dan belangrijke concurrenten door onze miljardeninvesteringen in toonaangevende netwerktechnologie snel en met succes om te zetten in echte, schaalbare oplossingen voor ons snel groeiende zakelijke klantenbestand."

In totaal hebben 635 datanetwerk-verantwoordelijken uit 27 landen deelgenomen aan de twee onderzoeken.

Gedurende het afgelopen jaar is AT&T in EMEA (Europe, Middle East & Afrika) geselecteerd als leverancier van multinationale netwerkdiensten aan een aantal toonaangevende Europese ondernemingen, waaronder: Franz Haniel & Cie GmbH, een van de grootste ondernemingen in Duitsland; OMRON Europe B.V., een van 's werelds grootste automatiseerders; Allied Domecq Plc, de op een na grootste beursgenoteerde internationale ondernemingen op het gebied van sterke drank, wijn en restaurants; Nexans, een wereldleider op het gebied van bekabeling; Dyno Nobel, een van 's werelds grootste ondernemingen op het gebied van explosieven; Finnair Oyj, een vooraanstaande Europese luchtvaartmaatschappij; en HIT Rail B.V., een onafhankelijke ondernemingen in bezit van 15 Europese spoorwegmaatschappijen.

Over AT&T
AT&T (www.att.com) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice- en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T biedt een van de modernste communicatienetwerken en wordt hierbij ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T Labs. De organisatie is leidend op het gebied van zakelijke data- en internetdiensten en biedt outsourcing, consultancy en netwerkintegratie voor grote organisaties. AT&T is eveneens een marktleider op het gebied van lokale, interlokale en internetdiensten en transactiegebaseerde diensten in de Verenigde Staten zoals prepaid telefoonkaarten, collect calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in 2002 $37,8 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor uitstekende performance en klantondersteuning. Voor meer informatie over AT&T in Europa: www.att.com/emea

Over Telemark Consulting
Telemark - gevestigd in Engeland - is gespecialiseerd in het bieden van marketinginformatie over de telecommunicatie sector met belangrijke klanten verspreid over diverse continenten. De regelmatig verschijnende vergelijkende onderzoeken van Telemark worden gehouden op basis van telefonische interviews met meer dan 350 IT en Data Network Managers. Zij gebruiken internationaal beheerde datanetwerken in meer dan 25 landen in zowel Europa, Noord- en Zuid-Amerika als Azië en Oceanië. De resultaten van de zeven belangrijkste wereldwijde operators en lokale PTT's zijn vergeleken in 32 managed data network service (MDNS) attributen verspreid over zes categorieën: Network Operation, Customer Support, Network Installation, Pricing, Meeting Requirements en Billing. Deze attributen zijn gerangschikt naar belangrijkheid voor de klanten en de gemeten uitkomsten moeten voldoen aan minimale klantverwachtingen. http://www.telemark.uk.com/

Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
055 - 3663034
prinflux@attglobal.net