KIALA NEDERLAND


Verwachting 2004: sterke groei van aantal verzendingen

Steeds meer consumenten maken gebruik van netwerk Kiala


- Per januari 2004 vier nieuwe partnerovereenkomsten voor Nederland.

- In Nederland gebruiken tien postorderbedrijven de diensten van Kiala.

- Kiala verwerkt meer dan 30.000 pakketten per dag binnen Europa.
- Het Kiala-netwerk omvat 4.200 leveringspunten in Europa, waarvan 400 leveringspunten in Nederland.

Utrecht, vrijdag 12 maart 2004 - Kiala biedt zowel professionals als
consumenten die aankopen doen via catalogi, het internet of televerkoop de mogelijkheid om pakketten snel IN ONTVANGST TE NEMEN, TE BETALEN of TERUG TE ZENDEN, waar en wanneer hen dat het beste past. Sinds de oprichting in België in januari 2000
is Kiala uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke netwerk van leveringspunten in Europa. Het Kiala-netwerk omvat buurtwinkels, kruideniers, drogisterijen, boekhandels, tankstations, etc. die gemakkelijk bereikbaar zijn, lange openingstijden kennen en die ook in het weekeinde geopend zijn. Ook in Nederland heeft Kiala een krachtige aanwezigheid en voorziet in een duidelijke behoefte.

In Nederland, een jaar na zijn regionale oprichting in de provincie Noord Brabant met 40 Kiala-punten, is Kiala inmiddels uitgegroeid tot een nationaal netwerk met ongeveer 400 Kiala-punten. Grote organisaties als Wehkamp, Yves Rocher, Neckermann, ECI, Otto en Proxis.nl maken inmiddels gebruik van het Kiala-netwerk.

Korting op leveringskosten bij Otto
Otto Nederland, het op twee na grootste postorderbedrijf van Nederland, verkoopt een algemeen assortiment, maar onderscheidt zich door een modieus kledingaanbod. Sinds januari 2004 biedt Otto Nederland zijn klanten ook de mogelijk om bestellingen te laten
bezorgen bij een Kiala-punt. De klant ontvangt hiervoor zelfs één Euro korting van Otto op de leverkosten. Naast de leveringsoplossing, maakt Otto Nederland ook gebruik van Kiala's retouroplossing. Klanten van Otto kunnen de artikelen die zij wensen terug te sturen dan afgeven bij één van de Kiala-punten op een moment dat hen het best schikt. 'Vrouwen zijn verreweg de belangrijkste afnemers van postorderbedrijven en doordat steeds meer vrouwen buitenshuis werken, is het voor hen dus ook steeds moeilijker om hun bestellingen aan huis te laten bezorgen,'aldus Denis Payre, directeur van Kiala. 'De Kiala-dienst biedt dan uitkomts, aangezien wij samenwerken met bedrijven die makkelijk toegankelijk zijn en ruime openingstijden bieden. En dankzij de retouroplossing bieden wij een zeer complete dienst. Bestelde producten kunnen niet alleen makkelijk worden afgehaald, zij kunnen -indien nodig- ook weer eenvoudig worden teruggestuurd.'

Nieuwe samenwerkingen in Nederland in januari 2004

Kiala is binnen drie jaar uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke
netwerk van leveringspunten in Europa. Kiala heeft in 2003, het tweede volledige boekjaar sinds de oprichting van het bedrijf in België in januari 2000, een omzet van 6 miljoen euro verwezenlijkt. Dit betekent een omzet die vier keer hoger is dan die van 2002. Kiala
rekent erop dat deze sterke groeiontwikkeling zich verder zal voortzetten met een verdrievoudiging, of mogelijk zelfs een verviervoudiging van de omzet in 2004. In Nederland sluit Kiala nu snel nieuwe overeenkomsten met partners. Sinds januari 2004 gebruiken onderstaande organisaties bijvoorbeeld de diensten van Kiala:

- Neckermann: Na Wehkamp, heeft ook Neckermann, het op één na grootste postorderbedrijf van Nederland besloten gebruik te maken van de diensten van Kiala. Via de gratis dikke hoofdcatalogus, diverse andere catalogi en het internet biedt Neckermann Shopping een zeer ruim assortiment aan modeartikelen en producten aan voor in en om het huis.


- ECI en de Nederlandse Boeken Club: ECI en de Nederlandse Boeken Club zijn twee grote aanbieders van boeken, muziek, video's en DVD's in Nederland. Via het lidmaatschapsysteem geven ECI en de Nederlandse Boeken Club korting op de wettelijk vastgestelde boekenprijzen. Beide bedrijven selecteren uit de beste mediaproducten uit een wereldwijd aanbod en stellen daaruit een interessant aanbiedingenpakket samen. Voor diverse toptitels geldt bovendien dat zij exclusief bij deze clubs verkrijgbaar zijn.


- DVD Zone 2: De internet DVD-specialist, DVDZone2 biedt een enorme keuze aan DVD's, cd's en Games. DVD Zone 2 biedt bovendien aantrekkelijke prijzen: alle nieuwigheden, voorbestellingen, exclusieve aanbiedingen en talloze onweerstaanbare voordeelacties.

Informatie over Kiala:
Kiala is Europees leider in de sector van netwerken van leveringspunten die een oplossing bieden voor de ongemakken dat voortvloeit uit tevergeefs aangeboden thuisbezorgingen. Kiala biedt reizende professionals en consumenten die aankopen doen via catalogi, het internet of televerkoop de mogelijkheid om pakketten snel IN ONTVANGST TE NEMEN, TE BETALEN of TERUG TE ZENDEN, waar en wanneer hen dat het beste past. Het netwerk van Kiala-punten bestaat uit buurtwinkels (kruideniers, drogisterijen, boekhandels, tankstations, ...) die gemakkelijk bereikbaar zijn, die
lange openingstijden kennen en die ook in het weekeinde geopend zijn. De Kiala-punten bieden een optimale service zonder lange wachtrijen en beschikken bovendien over een voldoende ruime en veilige opslagruimte. De klant kan op deze manier profiteren van een snelle levering binnen een garandeerde leveringstermijn. De klant kan zo zijn of haar tijd optimaal indelen en het pakket afhalen
op het gewenste Kiala-punt.

Dit netwerk van leveringspunten wordt ondersteund door een technologisch platform dat gebruik maakt van alle moderne communicatiemiddelen, zodat alle stappen in het leveringsproces van de bestelde pakketten kunnen worden geautomatiseerd. De Kiala-punten zijn uitgerust met de allernieuwste mobiele terminals. Op deze wijze worden alle lastige administratieve taken en andere oorzaken van fouten uit het leveringsproces weggenomen. De klant kan bovendien de orderstatus van zijn of haar pakket op de voet volgen via de Kiala-website. Hij wordt bovendien rechtstreeks in kennis gesteld van de aankomst van de levering of van eventuele vertragingen via zijn of haar vaste telefoon, mobiele telefoon of via
een e-mailbericht. Als de klant vergeet het pakket af te halen, krijgt
hij of zij op dezelfde manier een herinnering toegestuurd. De leveringsoplossing van Kiala is een goedkoper alternatief voor thuisbezorging.

Na de start in België en Luxemburg in juli 2001, heeft Kiala zich in
oktober 2002 eveneens op de Franse en Nederlandse markt begeven. Het Kiala-netwerk telt inmiddels 4200 Kiala-punten en verwerkt dagelijkse meer dan 30.000 pakketten. Meer dan 45 partners maken inmiddels gebruik van Kiala, waaronder de belangrijkste Europese postorderbedrijven, zoals Bertelsmann (ECI,
Home Shopping Service), GUS (Wehkamp), Karstad Quelle Neckermann (Quelle, Neckermann, Peter Hahn), Klingel, Otto (3 Suisses, Club des Créateurs de Beauté, Vitrine magique, Blanche Porte), Pinault Printemps Redoute (La Redoute, Daxon, Edmée, Eveil & Jeux), Yves Rocher.... De omzet van Kiala is in 2003 verviervoudigd en bedraagt 6 miljoen euro. Onder de aandeelhouders van Kiala bevinden zich grote institutionele beleggers, waaronder fondsen van La Poste en TPG.


---

Noot voor de redactie,