Ingezonden persbericht


Beste Communicatie lezer/adverteerder/liefhebber,

De onderwerpen voor het aprilnummer Communicatie:

Let op vet!

Jarenlange campagnes over de slechte kanten van vet, de zegeningen van fruit en de noodzaak van gevarieerd eten, lijken geen enkel effect te hebben. Het aantal mensen met overgewicht neemt epidemische vormen aan. Hoe goed is de voorlichting over voeding eigenlijk? Hoeveel onzin wordt er beweerd over gezond en ongezond eten. En wat is nu precies de rol van het voorlichtingsbureau voor de voeding hierin?

Interview met ...

Esther Jacobs. Jacobs is de knuppel in het hoenderhok van de chariwereld. Mag graag tegen de gevestigde orde aanschoppen. Is de vrouw achter de nieuwe donateursvereniging die eind maart wordt opgericht. Komt op voor de belangen van gulle gevers aan goede doelen. Pleit voor meer transparantie in goede doelenland. Grote fondsenwervers moeten veel meer duidelijkheid verschaffen over wat er meer de euro's van de gever gebeurt. Zeker ook nu weer actueel dankzij gedoe over salarissen directeuren grote fondsenwervers.

Shell onder vuur.

Communicatiedeskundigen over de crisis bij Shell. Wat ging er mis in het communicatiebelid de afgelopen maanden? Moet het concern kiezen voor profit of voor planet? Hoe kan de nieuwe topman Jeroen van der Veer zich het beste profileren.

Foute overheidscommunicatie?

De overheid communiceert helemaal verkeerd, vindt plv. directeur Communicatie Hans Siepel van het ministerie van Binnelandse Zaken. De overheid moet niet prediken, maar luisteren. Wat vinden zijn collega directeuren Communicatie daarvan? En hoe kijken politici, bestuurders en hoge ambtenaren aan tegen de uitgesproken mening van deze dissidente communicatiedirecteur?

De zegeningen van een netwerk

Ze zijn er nog PR-bureaus die niet zijn opgeslokt door een internationale keten. Toch kiezen we wel vaak voor aansluiting bij een internationaal samenwerkingsverband van PR-bureaus, zoals Pinnacle en WorldCom. Levert dat nou nog wat op, zo'n netwerk? Of staat het alleen mooi op het briefpapier?

Journalist versus woorvoerder

Soms gezworen vijanden. Soms dikke vrienden. Hoe denken journalisten en woordvoerders die vakmatig vaak met elkaar te maken hebben nu eigenlijk over elkaar. Communicatie bracht vier duo's - bij elkaar en laat ze hun hart luchten. Lees alles over de relaties tussen: de wetenschapsjournalist van het parool en de wetenschapsvoorlichter van de vu, de sportverslaggever en de pr-man van psv, de regionale verslaggeveren de man die de crisis in volendam 'deed' en de persofficiier en de rechtbankjournalist.

en verder: ayaan hirsi ali langs het lint

hoogleraar publiek private samenwerking en berenschot directeur mark van twist over zijn 2015

en de nieuwe column van frits wester!

Ruim 20.000 lezers zullen ook deze onderwerpen met zeer veel interesse lezen. Wilt u uw bedrijf combineren met de kwaliteit en het ontvangst van Communicatie (zowel in het bedrijfsleven als bij de overheid), dan kan dat. Bel mij voor de mogelijkheden.

Met vriendelijke groeten,

Sigrid van 't Klooster
T 033-453 94 50
E skl@archermedia.nl

Communicatie
Interne Communicatie
Communicatie Signalen

Zie www. communicatie-online.nl