PERSBERICHT - 2004-03-13

Tophotelketen krijgt in Tourism Africa nieuwe partner in Nederland

Sun International: meer aandacht voor Zuidelijk Afrika

Zuid-Afrikas belangrijkste hoteloperator - Sun International heeft een marketingoffensief gelanceerd om Nederlandse reizigers op haar prestigieuze resorts opmerkzaam te maken. Sun International heeft daarbij Tourism Africa aangewezen als Marketing Agency in Nederland. De twee directeuren, Anneli Bronkhorst en Niel Venter, worden daarvoor verantwoordelijk.

Wij verheugen ons zeer over deze nieuwe partnership. Het professionalisme en de ervaring die de twee, in de reiswereld zeer bekende directeuren van Tourism Africa Anneli Bronkhorst en Niel Venter meebrengen zullen ons zeker helpen onze marketingdruk op de Nederlandse toeristenmarkt voor Zuid-Afrika te maximaliseren, zegt Steve Donnelly, Sun International Marketing Director, Europa.

Grote nadruk wordt ook gelegd op samenwerking met de KLM, SAA, South African Tourism en andere partners in een gezamenlijke boodschap aan de Nederlandse bevolking.

De heer Donnelly stelde dat er een dynamisch zakelijk plan is ontwikkeld door Tourism Africa, dat de aandacht van de doelmarkten zal gaan vestigen op de activiteiten van Sun International Zuid-Afrika. Zuid-Afrika is zeer in trek bij reizigers en wij onderstrepen de veiligheid en redelijke prijzen van vakanties in onze resorts. Sun International mikt ook op de conferentie- en incentivebranche.

Tot de complexen van Sun International in Zuid-Afrika behoren de drie meest toonaangevende hotels ter wereld het Palace of the Lost City in Sun City (foto), het Table Bay Hotel aan Kaapstads Victoria & Alfred Waterfront, en het Royal Livingstone Hotel in Zambia. Sun City waar de Nedbank Golf Challenge wordt gehouden heeft twee fantastische golfbanen en de groep staat bekend om zijn imposante golfbanen van Zimbali Lodge, Royal Swazi Valley and Wild Coast Sun.

Sun International is een internationaal bekende organisatie en wordt geassocieerd met eersteklas projecten en vakantiebestemmingen. Het is een topmerk met een wereldwijde aantrekkingskracht en biedt een enorme verscheidenheid aan accommodaties in een aantal van de meest pittoreske en aansprekende gebieden van dit subcontinent, zegt Philip Georgas, Sun Internationals Regional Director, Resorts.

Elke bestemming heeft zijn eigen specifieke features die de eigenschappen van de omgeving accentueren en daardoor - met een fantastische accommodatie en keuken - de unieke ervaring van de Afrikaanse achtergrond verhogen.

Een aantal hotels van Sun International zijn: Sun City, Wild Coast Sun, Zimbali Lodge, The Table Bay Hotel, Royal Swazi Valley, en de Royal Livingstone en Zambezi Sun hotels resort in Victoria Falls in Zambia. En in Namibië de Kalahari Sands en de Gaberone Sun in Botswana.