Press Release

Amsterdam, 15 March 2004

ING introduceert nieuw bedrijfsonderdeel: ING Card

Vandaag introduceert ING een nieuw bedrijfsonderdeel dat zich zal gaan richten op de uitgave van creditcards en het managen van de bestaande creditcard portfolio's van ING-bedrijfsonderdelen in Nederland en België. De activiteiten van ING Card passen in de strategie van ING om zich verder te ontwikkelen als wereldwijd retailmerk dat innovatieve en transparante bank-, verzekerings- en beleggingsproducten biedt via telefoon, direct mail en internet.

De nieuwe ING Card is een moderne creditcard. De transactiegegevens zijn dag en nacht online te bekijken op de persoonlijke internetpagina van de kaarthouder. Klanten die niet over internet beschikken, kunnen via de telefoon inzage krijgen in de stand van zaken rond hun uitgaven en bestedingsruimte. Daarnaast kan de klant de bestedingslimiet en wijze van terugbetalen zelf bepalen.

Binnen de ING-organisatie opereert ING Card als een zelfstandig bedrijfsonderdeel, waardoor het in staat is snel en efficiënt te reageren op ontwikkelingen in de markt. De strategie van ING Card is gebaseerd op het verkopen van creditcards in landen waar ING reeds een substantiële aanwezigheid heeft op het gebied van retail banking, zodat er gebruik kan worden gemaakt van de naamsbekendheid en de bestaande klantenbestanden van ING. Met het oog op de specifieke productkenmerken zal de ING Card naast de bestaande creditcards van andere ING-bedrijven worden aangeboden.

ING Card berekent een concurrerende rente van 1% per maand en tijdens de introductieperiode wordt de kaart een jaar lang gratis aangeboden. Daarna is de kaartbijdrage EUR 34,- per jaar. Pinnen met de ING Card kost EUR 3,- per transactie. Een giro- of bankrekening bij een ING-bedrijfsonderdeel is voor het gebruik van de ING Card niet noodzakelijk.

Informatie voor de pers: ING Groep, Dailah Nihot, tel: 020 - 541 6516

ING Groep is een wereldwijd opererende financiële instelling van Nederlandse oorsprong, actief op het gebied van bankieren, verzekeren en vermogensbeheer. ING heeft meer dan 60 miljoen particuliere, zakelijke en institutionele klanten in 60 landen. Met ongeveer 115.000 medewerkers omvat ING een grote verscheidenheid aan toonaangevende bedrijven die steeds vaker hun klanten onder de merknaam ING bedienen.

Print | Back