Gemeente Bergschenhoek

Toekomst 3B

Bezwaarschriften niet per e-mail

Bezwaarschrift niet per e-mail Af en toe komen er bij de gemeente e-mails binnen die door de afzender zijn bedoeld als bezwaarschrift. Op dit moment is het echter nog niet mogelijk om een e-mail als bezwaarschrift in behandeling te nemen!

De reden is dat elk bezwaarschrift volgens de wet voorzien moet zijn van een handtekening van de indiener. Het gebruik van een elektronische handtekening is in Bergschenhoek om technische reden voorlopig nog niet mogelijk. Een bezwaarschrift kan dus uitsluitend schriftelijk (per brief) worden ingediend.

Een bezwaarschrift moet altijd ondertekend zijn en verder de volgende zaken bevatten:

- de naam en het adres van de indiener;

- de dagtekening, dat wil zeggen de datum van het bezwaarschrift;
- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht (zo mogelijk een kopie van het besluit bijvoegen)
- de gronden (motivering) van het bezwaar.

Het indienen van een bezwaarschrift kan alleen tegen schriftelijke beslissingen van een bestuursorgaan, waarbij het moet gaan om een publiekrechtelijke rechtshandeling. Bestuursorganen zijn het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester afzonderlijk en de raad. Publiekrechtelijke rechtshandelingen betreffen bijvoorbeeld het afgeven of weigeren van een vergunning of het verlenen van een vrijstelling. Degene die bezwaar maakt moet belanghebbende zijn en het bezwaarschrift tijdig indienen, dat wil zeggen binnen een termijn van zes weken na de bekendmaking van het besluit.



(c) 2004 Gemeente Bergschenhoek - laatste wijziging op 16 maart 2004 - Techniek Aralto ICT