Ingezonden persbericht


IDG benoemt Rob Koghee tot nieuwe marketing director

Haarlem, 15 maart 2004 - IDG Communications Nederland heeft Rob Koghee benoemd tot marketing director. Vanaf 15 maart is Rob Koghee verantwoordelijk voor het totale marketingbeleid van de uitgeverij.

Koghee, die tevens tot lid benoemd is van het managementteam van IDG, is 41 jaar en heeft ruime ervaring in het uitgeefvak. "Rob heeft een grote kennis van alle marketing geledingen die binnen een uitgeefhuis actief zijn", aldus Raimon Gort, algemeen directeur. "Wij verwachten met Rob de ingeslagen koers verder vorm te kunnen geven. Rob zal, samen met de verantwoordelijke blad-managers voor de business, consumenten, games en online markten verder gaan bouwen aan IDG's strategische voornemen om de marketing afdeling om te vormen tot een frontoffice afdeling".

Koghee brengt een schat aan ervaring mee naar IDG. Zo is hij bij WeekbladPers Uitgevers (WPG) ondermeer bladmanager, adjunct-uitgever en uitgever geweest van Voetbal International, Nederlands grootste wekelijkse voetbaluitgave. Ook heeft Koghee geruime tijd gefunctioneerd als directeur van VI Planet, de joint venture van WPG en KPN. "Dit alles betekent dat Rob meer dan ruime ervaring heeft in zowel print als online, en dat zijn precies de kwaliteiten die IDG zocht", aldus Gort.

IDG Communications geeft in Nederland onder andere de marktleidende titels Computer!Totaal, Tips & Trucs, ZOOM Magazine, ComputerPartner en Webwereld uit. Bij de organisatie, die is gevestigd in Haarlem, werken circa 100 mensen.

Het portfolio van IDG Communications Nederland:
Business - ComputerPartner, InfoWorld.nl, WebWereld.nl en Virusalert.nl (exploitatie voor derden)
Consumer - Computer!Totaal, Tips & Trucs, ZOOM Magazine, GamePro, PC Zone Benelux en Gamez.nl

IDG Communications Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds meest toonaangevende uitgeverij en onderzoeksinstelling in de ICT-branche. Meer dan 120 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in meer dan 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn ruim 330 websites, 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en de organisatie van 168 technologie gerelateerde beurzen en conferenties. Meer informatie over IDG en IDG Communications Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl