Ingezonden persbericht


na één jaar voor een significa nte toename van de klantentevredenheid
Mime-Version: 1.0

>
> Siebel Pharma heeft bij Boehringer Ingelheim Holland na een jaar voor een > significante toename van de klantentevredenheid gezorgd. Een verbeterde > coördinatie van de activiteiten op het gebied van klantenservice en > snellere reacties op vragen en verzoeken van afnemers hebben het > farmaceutische bedrijf bovendien in staat gesteld de verkoop en de > marketing te optimaliseren, de omzet te laten groeien en de klantentrouw > verder te laten toenemen.
> Meer informatie vindt u in onderstaand persbericht. Als u met iemand van > Siebel Systems wilt spreken, of nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat > graag.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Karin Schop
> Account Executive
> Text100 Public Relations
> Tel.: + 31 20 5304347
> E-mail: karins@text100.nl
> --------------------------------------------------------------------------

> -----------
>

- PERSBERICHT -

> Siebel Pharma zorgt bij Boehringer Ingelheim Holland > na één jaar voor een significante toename van de klantentevredenheid >
> Eenduidige kijk op afnemers maakt het mogelijk verkoop en marketing te > optimaliseren, de verkoop te laten groeien en de klantentrouw te vergroten >
> SAN MATEO, Calif. - 16 maart 2004 - Boehringer Ingelheim Holland heeft na > één jaar gebruik te hebben gemaakt van Siebel Pharma een significante > toename vastgesteld van de klantentevredenheid. Een verbeterde coördinatie > van de activiteiten op het gebied van klantenservice en snellere reacties > op vragen en verzoeken van afnemers hebben het farmaceutische bedrijf > bovendien in staat gesteld de verkoop en de marketing te optimaliseren, de > omzet te laten groeien en de klantentrouw verder te laten toenemen. >
> "Siebel Pharma biedt Boehringer Ingelheim Holland één geïntegreerd systeem > waarmee wij de behoeften van klanten evalueren, productpromoties uitvoeren > en de klantenservice verder verbeteren", zegt Arnoud Kromhout van der > Meer, ICT-directeur van Boehringer Ingelheim Holland. "Door het onze > verkoopmedewerkers mogelijk te maken om altijd en overal (op kantoor, > thuis of onderweg) klantenhistories aan te leggen of in te zien, helpt > Siebel Systems ons de omzet verder te laten toenemen. Hierdoor kunnen zij > zich beter op afspraken met afnemers voorbereiden en zijn zij bovendien in > staat om direct de resultaten van die gesprekken te rapporteren zodat > marketing- en business intelligence-afdelingen snel met deze gegevens aan > de slag kunnen."
>
> Het gebruik van Siebel Pharma betekent dat 120 verkoop- en > marketingmedewerkers van de afdelingen voor receptgeneesmiddelen, > zelfzorgmiddelen en diergeneesmiddelen van Boehringer Ingelheim Holland > complete klantenhistories met elkaar kunnen delen, evenals veelomvattende > profielen van afnemers die zijn samengesteld op basis van informatie die > is vergaard tijdens gesprekken en telefonische contacten. Als gevolg van > het betere begrip dat hierdoor ontstaat van de eisen en wensen van klanten > en de eerdere contacten van afnemers met Boehringer Ingelheim Holland zijn > werknemers in staat verkoopgesprekken te plannen die effectiever zijn, > terwijl ook verkoopregio's beter beheerd kunnen worden. Ook de verkoop via > supermarkten en andere verkooppunten kan hierdoor beter gevolgd en beheerd > worden. Bovendien kunnen grootafnemers beter op maat worden bediend. >
> De toegenomen klantentevredenheid en klantentrouw die Boehringer Ingelheim > Holland signaleert, is het gevolg van betere serviceverlening. Door de > eenduidige kijk op klanten die de afgelopen twaalf maanden mogelijk is > geworden, kunnen verkoopteams meer tijd besteden aan het daadwerkelijk > verkopen van producten en zijn zij minder tijd kwijt aan het verzamelen > van relevante informatie. Ook zijn zij in staat meer tijd te besteden aan > het beantwoorden van vragen van klanten en kunnen zij op pro-actieve wijze > oplossingen aanbieden die tot een betere behandeling van patiënt of dier > leiden. De verkoopteams gebruiken Siebel Pharma ook voor het plannen van > afspraken, het samenstellen van bezoekrapportages, het beheren van > 'samples' en het delegeren van taken aan de juiste teamleden. >
> Naast de toegenomen klantentrouw helpt Siebel Pharma bij het transformeren > en verbeteren van de rapportage aan het management. Voorzieningen voor het > analyseren van gegevens stellen het management in staat het gedrag van > klanten en hun voorkeuren te bestuderen, potentiële knelpunten vast te > stellen en kansen binnen bepaalde accounts of regio's op te sporen. De > organisatie kan informatie over het uitschrijven van recepten op tal van > manieren volgen en coördineren, waardoor een beter begrip ontstaat van de > invloed die bepaalde trends hebben op individuele regio's. >
> "Het ultieme bewijs van het succes van Siebel Pharma is geleverd door ons > Group Executive Committee", vertelt Kromhout van der Meer. "De positieve > gevolgen van de implementatie in Nederland hebben zeker bijgedragen aan de > beslissing om wereldwijd op Siebel Pharma te standaardiseren." >
> Over Siebel Systems
> Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van > zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan > klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via > meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 3.500 > klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', > CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig > zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in > de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee > superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers > onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan > dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te > vinden op www.siebelsystems.nl . >
> © 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het > Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd > zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, > merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke > eigenaren.
>
> Meer informatie
> Sandra Wasseur
> Marketing Director Northern-Europe
> Siebel Systems
> Telefoon: 020-5401000
>
>
>
>