Gemeente Dongen


Bezoekers gemeentehuis kunnen van 29 maart t/m 9 april hun tevredenheid kenbaar maken 17-03-2004 10:23
Onderzoek moet inzicht geven in dienstverlening Sluit onze dienstverlening aan bij de verwachtingen en wensen van onze klanten? De gemeente streeft een bepaald dienstverleningsniveau na. Om erachter te komen of dit niveau ook wordt behaald, is uw mening als gebruiker onmisbaar. Daarom vindt van 29 maart tot en met 9 april 2004 in het gemeentehuis een klanttevredenheidsonderzoek plaats. Als u binnen deze periode het gemeentehuis bezoekt, kunt u dus worden benaderd door een enquêteur.
De vragen uit de enquête hebben specifiek betrekking op de service rondom de zogenaamde balieproducten. Hierbij kunt u denken aan paspoorten, vergunningen, openingstijden of huursubsidie. Klanten die worden ondervraagd zijn hieraan voorafgaand geholpen door medewerkers van de Centrale Balie, Burgerzaken, Bouwen en Milieu of Sociale Zaken. De enquêteur benadert zelf bezoekers van de Centrale Hal. U hoeft dus niet zelf het initiatief te nemen om te worden ondervraagd. Er wordt naar gestreefd om minimaal 250 bezoekers van het gemeentehuis te laten deelnemen aan het onderzoek. Dit aantal geeft een representatief beeld weer.

Gemeente Tilburg als uitvoerder
De gemeente Tilburg is uitvoerder van het klanttevredenheidsonderzoek. Aangezien deze gemeente onlangs onder haar eigen klanten een dergelijk onderzoek uitvoerde, beschikt zij over parate kennis die ook in Dongen is te gebruiken. Ook om financiële redenen is dit samenwerkingsverband in het leven geroepen; bij een commercieel onderzoeksbureau liggen de kosten natuurlijk hoger.

Sociale Zaken
Bij de gemeente Dongen worden klanten van de dienst Sociale Zaken om privacyredenen in een spreekkamer te woord gestaan, en niet aan een balie. Om ook deze groep in het onderzoek te kunnen betrekken wordt hen tijdens het consult gevraagd om eventueel deel te nemen aan het onderzoek.

Burgemeester Hans van Brummen: De wensen van de klant over onze dienstverlening bevinden zich nu nog voor een groot deel in de black box. Deze box wordt met het onderzoek opengebroken. Uw mening is voor ons nu nog voor een groot deel onzichtbaar. Na het onderzoek hebben we een gedetailleerd onderzoeksresultaat waar we ons dienstverleningsconcept op af kunnen stemmen.