Ingezonden persbericht


Lisethe van der Doelen benoemd tot Director Marketing & Alliances van SAP Nederland B.V.

s-Hertogenbosch, 17 maart 2004 Lisethe van der Doelen (36) is benoemd tot Director Marketing & Alliances van SAP Nederland B.V. Zij wordt verantwoordelijk voor het uitgebreide partnernetwerk van SAP Nederland en voor de inzet van strategische marketinginitiatieven voor onder andere de branchespecifieke markten, het MKB, SAP NetWeaver en Customer Relationship Management.

Lisethe van der Doelen heeft zestien jaar ervaring in de ICT-markt en is sinds 1997 in dienst bij SAP. Tot haar benoeming als Director Marketing & Alliances van SAP Nederland, bekleedde ze diverse salesmanagementfuncties en was ze Head of Alliances. In deze laatste functie was ze verantwoordelijk voor de opzet van strategische samenwerkingsverbanden met partners.

Over SAP

SAP is wereldwijd marktleider in business software-oplossingen. Met deze oplossingen bedient SAP zowel kleine en middelgrote bedrijven als grote internationale ondernemingen. Met behulp van mySAP Business Suite verbeteren bedrijven overal ter wereld hun relaties met klanten en partners, stroomlijnen zij hun bedrijfsvoering en bereiken zij aanzienlijke efficiencyverbeteringen binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen. SAP NetWeaver, het open integratie- en applicatieplatform voor op webservices gebaseerde applicaties, vormt hiervoor de basis. SAP heeft momenteel 28 branchespecifieke marktoplossingen, variërend van de luchtvaartindustrie tot nutsbedrijven. Op dit moment gebruiken meer dan 21.600 bedrijven verspreid over meer dan 120 landen software van SAP. Het totale aantal SAP installaties is wereldwijd gestegen tot boven 69.700. SAP heeft dochterondernemingen in meer dan vijftig landen. Het bedrijf is genoteerd aan een aantal beurzen, waaronder de beurs van Frankfurt en de NYSE onder het symbool 'SAP'. Meer informatie is te vinden op www.sap.com/netherlands.

Een foto van Lisethe van der Doelen is te downloaden via: http://www.penb.nl/sap/lvdd.htm.



Ingezonden persbericht