Mona innoveert met schepklaar IJS
Technologische doorbraak zorgt voor verruiming ijsmarkt
Woerden, 19 maart 2004 - Mona, hét zuivelverwenmerk van Nederland,
stapt in de ijsmarkt met Mona Schepijs. Dit is het eerste ijs ter
wereld dat direct vanuit het vriesvak geserveerd kan worden. De
consument kan nu direct van ijs genieten en hoeft niet langer te
wachten tot het ijs zacht genoeg is om te serveren. Schepijs is vanaf
17 mei a.s verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten.
Het geheim van Mona Schepijs is een speciale technologie, genaamd
Textrion ICE, die is ontwikkeld door Campina's Industriële Divisie DMV
International. Een gepatenteerde technologie zorgt ervoor dat het ijs
schepklaar is, romig is en de smaak van vers ijs langer behouden
blijft.
Bas van den Berg, Commercieel Directeur van Mona, licht toe: 'Dit is
een belangrijke technologische doorbraak. DMV heeft ijs weten te
ontwikkelen dat de smaak heeft van vers ijs van de ijssalon. We
verwachten dat er thuis driftig geschept gaat worden deze zomer.'
'Ons unieke schepklare ijs is een belangrijke toevoeging aan het
Mona-assortiment,' aldus Van den Berg. De schepijsmarkt is met een
index van 111 een echte groeimarkt. Van den Berg vervolgt: 'We zijn
overtuigd van de groeimogelijkheden in de schepijsmarkt. Mona is de
motor achter de groei van de zuivelmarkt. Als innovator willen wij
deze rol ook in de ijsmarkt op ons nemen om ook deze markt verder te
laten groeien.'
IJs wordt allang niet meer alleen in de zomer genuttigd of als dessert
in een restaurant. IJs wordt meer en meer thuis gegeten; op
feestelijke momenten, na een uitgebreide maaltijd, maar vaak ook als
verrassing doordeweeks of 's avonds voor de televisie. Bijna twee van
de drie gezinnen eet schepijs.
Uit onderzoek blijkt dat er een aantal praktische ergernissen zijn die
de smaak en de beleving van het ijs niet ten goede komen. Consumenten
ergeren zich met name aan het feit dat het ijs niet direct gegeten kan
worden als het uit de vriezer komt, omdat het dan nog te hard is om te
serveren. De tweede grote ergernis is de ijskristallen die zich vormen
als het ijs voor een tweede maal ingevroren is. Daarnaast vindt de
consument de smaak van het ijs vaak waterig en het toegevoegde fruit
hard en koud.
'Door het gebruik van Textrion ICE hebben we al deze bezwaren in één
keer opgelost,' aldus Van den Berg. We verwachten dan ook dat met de
introductie van dit nieuwe kwaliteitsijs iedereen zichzelf of een
ander op een écht verwenmoment gaat trakteren. Mona staat immers voor
genieten en met Schepijs bewijzen we dat eens te meer.'
Mona Schepijs verschijnt in de smaken vanille, vanille-aardbei,
vanille-perzik en vanille-chocolade.
Noot aan de redactie
Mona is marktleider in verse zuivel-verwenproducten. Het assortiment
bestaat uit ruim tachtig verschillende producten, waaronder yoghurt,
kwark, drinks, desserts en ijs. Alle producten worden gekenmerkt door
versheid en hoogwaardige kwaliteit. Het merk neemt in de 'Top 100 van
belangrijkste foodmerken in Nederland' de 13e plaats in (bron:
Information Resources). Mona is de toetjesspecialist van Nederland en
verrast de Nederlander met lekkere zuivel zoals Vlaflip, Verwenkwark
en Verwenyoghurt, en met nieuwe smaaksensaties, zoals Passie voor
Chocolade, Dubbelpudding en Yoghurt Sorbet.
Dit bericht is namens Mona uitgestuurd door Burson-Marsteller. Voor
een persmap, beeldmateriaal en/of vragen kunt u contact opnemen met:
Mona
Bas van den Berg Marjolein Herman de
Groot
Commercieel Directeur Business Development
Manager
Tel. +31 348 429 435 Tel. +31 348 429 435
19 mrt 04 13:37