Ingezonden persbericht


- PERSBERICHT -

Leidschendam, 2 december 2003

Thuiswinkel Awards 2004: publieksprijzen in zeven categorieën

Vakjury o.l.v. Roel Pieper nomineert vak- en publieksprijzen

De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards reikt op maandagavond 22 maart 2004 voor de derde maal de Nationale Thuiswinkel Awards uit. Naast de Branche-Innovatie Award 2004, zijn er opnieuw prijzen in twee hoofdcategorieën: vakprijzen en publieksprijzen. Na het succes van de publieksprijzen in 2003 - meer dan 20.000 consumenten brachten hun stem uit - heeft het Stichtingsbestuur besloten in 2004 publieksprijzen toe te kennen in een zevental categorieën. De uitreiking vindt plaats in Grand Hotel Huis Ter Duin te Noordwijk aan Zee.

De publieksprijzen voor de beste webwinkels van Nederland worden uitgereikt in de volgende categorieën: · Hard- & software, consumentenelektronica, witgoed en huishoudelijke apparaten · Home entertainment (boeken, cd's, dvd's, muziek en video), sport en speelgoed · Kleding en persoonlijke verzorging
· Reizen
· Tuin- en woninginrichting
· Verzekeringen en (financiële) diensten
· Warenhuizen

Aanmelden
Aanmelden voor de vak- en publieksprijzen 2004 kan tot en met 31 december 2003 via www.thuiswinkelawards.nl. Deelname aan de publieksprijzen is alleen mogelijk in de categorie waar het bedrijf een substantieel deel van de omzet genereert.

Jury
De vakjury onder leiding van Roel Pieper bepaalt in januari/februari 2004 de genomineerden voor vak- en publieksprijzen en in maart de winnaars van de vakprijzen beste Starter, beste Catalogus en beste WebWinkel 2004.

Consumenten
Fons van Westerloo is het boegbeeld van de publieksprijzen. Hij roept consumenten op tussen 1 februari en 22 maart 2004 te stemmen via www.thuiswinkelawards.nl en kans te maken op een van de vele prijzen die beschikbaar worden gesteld door o.a. de genomineerde webwinkels.

Sponsors en mediapartners
Hoofdsponsors zijn: Clockwork, De Telegraaf, Interpay Nederland, SBS Broadcasting, Selekt Mail Nederland en Selektvracht. Co-sponsors zijn: HCN, ilse media, Kahuna, MailStreet, Microsoft, Postkantoren en Way2Pay. Mediapartners B2B zijn: De Telegraaf, Digitailing, Elsevier Retail, Emerce, FashionUnited, Incentive, ITcommercie, Marketing Tribune, ReisRevue en Telecommerce. Mediapartners B2C zijn: De Telegraaf, El Cheapo, ilse, Kelkoo, Kieskeurig, Net5, SBS6, Startpagina en Veronica.

STICHTING NATIONALE THUISWINKEL AWARDS

De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten.

De Stichting is opgericht in juli 2001 met als doelstelling het organiseren van onafhankelijke award verkiezingen voor de branche. In 2004 worden voor de derde maal de Nationale Thuiswinkel Awards uitgereikt op maandagavond 22 maart, in het Grand Hotel Huis Ter Duin te Noordwijk aan Zee.

Met de uitreiking van de Awards beoogt de Stichting een positieve bijdrage te leveren aan het zelfbewustzijn van de branche, zowel bij bedrijven die verkopen op afstand aan consumenten als bij consumenten die kopen (gaan) op afstand.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (