Ingezonden persbericht


Afdeling Communicatie
Hilversum, 18-03-2004

Televisie
RADAR
Uitzending maandag 22 maart
Nederland 2 ­ 20.24 uur

RADAR NEEMT DIXONS ONDER DE LOEP

Het TROS-consumentenprogramma RADAR wist de hand te leggen op het zogenaamde bonussensysteem voor het personeel van Dixons. Het systeem van bonussen werkt misleiding van klanten in de hand. RADAR deed met de verborgen camera een steekproef en ontdekte dat bij diverse filialen klanten soms honderden euro's extra moeten betalen voor een veelal overbodige, maar zogenaamd 'verplichte' verlengde garantie. Vermoed wordt dat er op deze wijze al duizenden klanten zijn misleid. In RADAR van maandag 22 maart a.s. de reactie van Dixons en antwoord op de vraag of klanten recht hebben op geld terug.

Verder aandacht voor de website prijsslag.nl. In oktober 2003 begonnen de supermarkten met een prijzenoorlog. Hierdoor hoeft de consument aan de kassa minder af te rekenen. Pieter Kinds fietst elke maandagochtend een aantal supermarkten af om prijzen te vergelijken, die hij vermeldt op zijn website prijsslag.nl. Nu dreigt Albert Heijn met juridische stappen tegen Kinds. Pieter Kinds reageert in de studio van RADAR.

De presentatie en eindredactie is in handen van Antoinette Hertsenberg.

Voor meer informatie: www.trosradar.nl