PERSBERICHT - 2004-03-22

Voor intensieve promotie van toeristische bedrijven Suriname

TMC en Go-Suriname gaan Benelux bewerken

Travel Marketing Company in Amsterdam en de Go-Suriname Travel Group zullen vanaf 1 april 2004 de Benelux-markt intensief gaan bewerken voor de promotie van Suriname. Hiertoe is onlangs besloten op een bijeenkomst in Paramaribo.

De Go-Suriname Travel Group is een samenwerkingsverband van drie toeristische bedrijven in Suriname: METS Travel & Tours, Hotel Krasnapolsky en Residence Inn. TMC is reeds vertegenwoordiger van Hotel Krasnapolsky en kan hierdoor een totaalpakket aanbieden aan de meeting & incentive-organisatoren en reisorganisaties.

Bovendien zijn de twee hotels van Residence Inn, in Paramaribo en Nickerie en de incoming touroperator METS Travel & Tours dochterondernemingen van de Surinaamse luchtvaartmaatschappij SLM.

Nederlandse toerist ontdekt Suriname
De laatste jaren is Suriname ontdekt als toeristische bestemming door zowel de Surinaamse-Nederlander als de autochtone Nederlander. Mede door de structurele verlaging van de tarieven door de SLM wordt Suriname beter toegankelijker voor toeristen. Momenteel komt ruim 70% van de bezoekers aan Suriname uit Nederland.

Opvallend is dat de verblijfsduur van de Nederlandse bezoeker zeer hoog is met 30,3 nachten. Dit komt grotendeels voor rekening voor mensen die op bezoek gaan bij familie en vrienden. Zo'n 12 % van het aantal Nederlandse bezoekers is puur gericht op toeristisch verblijf.

TMC en de Go-Suriname Travelgroup hebben zich ten doel gesteld dit te verhogen door middel van below-the-line marketing gericht op de MICE-markt, de directsellers en de toeroperators in Nederland.