Ingezonden persbericht


Persbericht

Belvilla en Fredhopper boeken succes op Thuiswinkel Awards 2004

~ zoek- en navigatieoplossing Fredhopper motor achter gebruiksvriendelijkheid winnaar publieksprijs in categorie Reizen ~

23 maart 2004 - Fredhopper, een internationaal succesvol Nederlands softwarebedrijf, heeft achter de schermen succes geboekt op de Thuiswinkel Awards die gisteravond werden uitgereikt.

Belvilla, één van de webwinkels die zijn uitgerust met Fredhopper Access Server, een zoek- en navigatiesysteem dat de gebruiksvriendelijkheid van webwinkels vergroot, werd gisteren op het gala in Noordwijk aan Zee door het publiek gekozen tot beste webwinkel in de categorie Reizen. Daarnaast waren nog verschillende andere klanten van Fredhopper genomineerd voor een Thuiswinkel Award, waaronder Wehkamp, Bon'Aparte en Neckermann.

Belvilla, onderdeel van Thomas Cook, maakt sinds vorig jaar gebruik van Fredhopper Access Server. Hiermee is niet alleen de gebruiksvriendelijkheid van Belvilla's website sterk verbeterd, maar ook de effectiviteit. Sinds de implementatie van de nieuwe oplossing, is het aantal online verkopen met ruim 40 procent gestegen. Verkopen via het internet vormen nu ruim 50 procent van de totale omzet van Belvilla.

"Na in 2002 de Rising Star Award van Deloitte & Touche te hebben gewonnen, eindigden we vorig jaar op de zesde plaats in de Technology Fast 50. Nu belooft het overdonderende succes van onze klanten op de Thuiswinkel Awards nog meer goeds voor 2004", zei Joris Beckers, directeur sales en marketing bij Fredhopper. "Fredhopper Access Server vergroot het gebruiksgemak van webwinkels aantoonbaar. Een beter bewijs daarvoor dan de stemmen van 10.000 klanten is er niet."

"Het succes van websales hangt direct samen met gebruiksgemak - klanten kunnen tenslotte niet kopen wat ze niet kunnen vinden,", aldus Susanne Stolte, algemeen directeur bij Belvilla. "Met de oplossing van Fredhopper biedt onze website bezoekers de vrijheid om op hun eigen manier tot een keuze te komen. Het is een vindmachine, geen zoekmachine en dat is het grote verschil met onze vorige website."

(307 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Voor een digitale foto bij dit onderwerp, kunt u contact opnemen met Viviane Brokerhof op 040 235 46 00, of via e-mail: vivianeb@lewispr.com.

Over Fredhopper
Fredhopper is een internationaal succesvol Nederlands softwarebedrijf dat een nieuw soort zoek- en navigatiesoftware biedt waarmee de effectiviteit van online verkoopkanalen kan worden vergroot. Het bedrijf won in 2002 de Fast-50 Rising Star Award van Deloitte & Touche.

Fredhopper's product, de Fredhopper Access Server, volgt de logica van de gebruiker en helpt online klanten intuïtief te vinden wat ze zoeken. Daardoor kunnen bedrijven hun online verkoopkanaal maximaal benutten.

Fredhopper richt zich met name op grote bedrijven die veel online verkopen, zoals postorderbedrijven, reisorganisaties en industriële groothandels. Het bedrijf mag veel van de toonaangevende online verkopers in Europa tot haar klantenbestand rekenen, zoals Argos, Thomas Cook en Philips Electronics.

De oprichters van Fredhopper zijn afkomstig van toonaangevende bedrijven zoals het MIT Media Lab, Procter & Gamble, Reed Elsevier en Baan.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Viviane Brokerhof bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: vivianeb@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Joris Beckers van Fredhopper: Tel: +31 (0)20 530 01 00 Fax: +31 (0)20 530 01 19 E-mail: joris.beckers@fredhopper.com Website: http://www.fredhopper.com


---

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com


---